אחרי הטרגדיה בנהר הריו גראנדה - משמר הגבול בפנייה למהגרים
תשעה בני אדם קיפחו את חייהם בניסיון לחצות ממקסיקו לארצות הברית דרך הנהר, כאשר הגשמים הכבדים העלו את מפלס המים והגבירו פי חמישה את הזרם

אחרי הטרגדיה בה תשעה מהגרים מתו בזמן שניסו לחצות את נהר הריו גרנדה אל תוך ארצות הברית, משמר הגבול האמריקאי פרסם פנייה למהגרים המבקשת מהם שלא לנסות להסתנן למדינה בדרך הזו, במיוחד כאשר מזג האוויר קיצוני במיוחד.

(צילום: AP)

סוכן הסיור הראשי של סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP) במגזר דל ריו, ג'ייסון אוונס, פרסם "אזהרה חשובה באופן קיצוני" לאלו שרוצים לחצות את הגבול ממקסיקו אל ארצות הברית, זאת מכיוון שהמעבר דרך נהר הריו גראנדה הפך להיות "מסוכן ביותר".

לדברי אוונס, פרסום הדברים מגיע בעוד שמאות מהגרים ממשיכים לנסות לחצות את הגבול דרך הנהר. "הזרמים של הריו גראנדה הפכו למסוכנים ביותר בגלל הגשמים האחרונים, שיימשכו בשבוע הקרוב. למרות התנאים השליליים האלה, משמר הגבול של ארה"ב ממשיך לראות מאות שמנסים לחצות את הנהר מדי יום".

כאמור, האזהרה, שמטרתה "למנוע אובדן חיים נוסף", פורסמה לאחר שהוכרז מותו של אדם נוסף בטרגדיה מוקדם יותר השבוע, בה נהרגו תשעה מהגרים שניסו לחצות את הגבול דרך המים, בעוד שדפוסי מזג האוויר הם קשים. 

גשמים כבדים ירדו באזור, והנהר, שלרוב עומקו הוא קצת פחות ממטר אחד, זינק לעומק של כמטר וחצי וזרם פי חמישה יותר מהר מהרגיל. 

בטרגדיה, שהיא אחת מהקטלניות בשנים האחרונות, סוכני משמר הגבול משו שש גופות, ואילו שלוש נוספות אותרו על ידי הרשויות המקסיקניות - בהם אישה בהריון. באותה התקרית היו 53 מהגרים שנתפסו על ידי הכוחות האמריקאים, כולל 37 שעוד היו בתוך המים. 39 נוספים נעצרו על ידי השוטרים בצד השני של הגבול. 

המספרים הללו מתווספים לנתונים שפורסמו על ידי ה-CBP באוגוסט, לפיהם סוכני הגבול גילו גופות של יותר מ-200 מהגרים רק במגזר דל ריו מתחילת השנה. 

ובכלל, השנה הזו עשויה לשבור את השיא של השנה שעברה במספר מקרי המוות הגבוה ביותר בגבול מאז שנת 2014, אז החל התיעוד על ידי ארגון ההגירה הבינלאומי של האו"ם, שמסר כי רוב חוצי הגבול מתים מהתייבשות או מטביעה.

מאז החלה הספירה הרשמית, יותר מ-4,000 מקרי מוות נרשמו בגבול - כולל 728 בשנה שעברה, וכבר 412 במהלך שבעת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית.

YOU MIGHT ALSO LIKE