משבר הגבול עובר לניו יורק: עוד עשרות מהגרים הגיעו באוטובוסים
1,500 חוצי גבול הגיעו בהסעות שארגנה ממשלת טקסס, ויותר מ-7,400 הועברו לוושינגטון הבירה. לשם כך, עיריית התפוח הגדול הסבה כבר 14 בתי מלון כדי לשכן את המהגרים הלא חוקיים

מבצע ההסברה של מושל טקסס, שמטרתו להיאבק במשבר הגבול ההולך והמחריף, נמשך כאשר ביום שבת האחרון הגיעו שני אוטובוסים עם 96 מהגרים בלתי חוקיים - רובם גברים צעירים אך גם כמה נשים, אל העיר ניו יורק.

עד כה, המושל הרפובליקני גרג אבוט שלח יותר מ-1,500 מהגרים רק אל התפוח הגדול, עם מספר רב של אוטובוסים הגיעו גם לוושינגטון הבירה. לשם כך, העיר ניו יורק שחרטה ליברליות על דגלה, כמעט ולא משנה באילו נסיבות, הפכה יותר מ-14 בתי מלון ברחבי העיר כדי לספק דיור לחוצי הגבול המגיעים אליה.

"טקסס ממלאת את הפערים שנותרו בהיעדר מדיניות של ממשל ביידן בגבול שלנו", כתב אבוט ברשתות החברתיות לאחר הגעת שני האוטובוסים ביום שבת. "ביצענו למעלה מ-19,000 מעצרים, תפסנו למעלה מ-335.5 מיליון מנות קטלניות של פנטניל, ושלחנו למעלה מ-7,400 מהגרים באוטובוסים אל עיר הבירה ומעל 1,500 לניו יורק. בעוד ביידן מתעלם מהמשבר, טקסס נעמדת".

התומכים רואים בתוכנית האוטובוסים של אבוט ככזו שמאלצת ערים ליברליות, אשר מיצבו עצמן כ"ערי מקלט", כמו גם את הממשלה להתמודד עם מציאות ההגירה הבלתי חוקית, ממנה סובלות מאוד ערי הגבול. 

אך המבקרים טוענים שהתוכנית של אבוט היא בסך הכל תכסיס פוליטי זול לתשומת לב. כך למשל, מנואל קסטרו, נציב משרד לענייני מהגרים של העירייה, אמר: "הוא הופך את מבקשי הקלט לנשק פוליטי. זה מביש, והחובה המוסרית שלנו היא לגנות את השימוש בבני אדם למטרות פוליטית".

גם מבקר העירייה בראד לנדר אמר שמעשיו של המושל הרפובליקני של טקסס היא "לא אנושית" ואף "מגעילה". הוא הוסיף כי העירייה משתמשת במשאבים שלה כדי לספק מחסה, מזון, שירותים משפטיים ועוד.

כזכור, לפני כשבועיים החליטה עיריית ניו יורק להפוך מלון יוקרה מפורסם בלב מנהטן בשם Row NYC למקלט להומלסים ומהגרים. בעוד העיר הסבה כבר הרבה מלונות שיתאימו לחוצי הגבול, המלון הזה, שהיה ידוע בשם מילפורד פלאזה, הוא ללא ספק המפואר ביותר מבין המבנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE