ראש עיריית וושינגטון הבירה חווה על בשרה את משבר הגבול: "מערכת הגירה מקולקלת"
הפנטגון דחה פעמיים את הבקשה של מיוריאל באוזר להפעיל את המשמר הלאומי כדי לסייע באלפי חוצי הגבול שהגיעו לאחרונה לעיר שלה. "משבר הומניטרי מתמשך"

בפעם השנייה, הפנטגון דחה את בקשתה של ראש עיריית וושינגטון הבירה, מיוריאל באוזר, להפעיל את המשמר הלאומי כדי לסייע באלפי המהגרים שהגיעו לבירת המדינה בחודשים האחרונים - רבים מהם על ידי אוטובוסים שמפעילה מדינת טקסס. 

(צילום: Getty Images)

באוזר הדמוקרטית הגישה לראשונה את הבקשה בדבר סיוע של המשמר הלאומי עוד בחודש שעבר, אך הפנטגון דחה זאת ב-4 באוגוסט. שבוע לאחר מכן, היא שלחה מכתב נוסף המבקש לפרוס 150 חיילים כדי "לעזור למנוע משבר הומניטרי ממושך בבירת המדינה שלנו הנובעת מהגעתם היומית של מהגרים".

מזכירת משרד ההגנה, קלי בולנר הולי, שלחה מכתב תגובה לבאוזר, שם טענה כי המשמר הלאומי של בירת ארה"ב הוא אינו מאומן בטיפול במהגרים, והצבתם עלולה להוביל ל"מוכנות מופחתת" עבור החיילים.

 "אין להם ניסיון ספציפי או הכשרה עבור סוג זה של משימה, או כישורים ייחודיים לניהול מתקנים, הזנה, תברואה או תמיכה כזו", כתבה הולי לראש העיר. "אישור בקשה זו תביא גם להשפיעה מהותית על המוכנות של המשמר הלאומי. הקדשת צוות עבור משימה כה מורחבת תאלץ ביטול או שיבוש של אימונים צבאיים".

לאחר דחיית הבקשה, באוזר לא איבדה תקווה, וגם קראה להסעת המהגרים אל עירה כ"תעלול ממניעים פוליטיים".

"אנחנו נאבקים עם מערכת הגירה מקולקלת במדינה שלנו, ואנחנו יודעים שהערים שלנו לבדן לא יכולות לתקן את זה", צייצה בטוויטר. "נמשיך לעבוד עם שותפים פדרליים ועם ארגונים לא ממשלתים מקומיים על הדרך הטובה יותר, כדי להקים מערכות שיאפשרו לנו לנהל משבר הומניטרי מתמשך".

מאז חודש אפריל, כ-7,000 מהגרים הובלו באוטובוסים מטקסס לוושינגטון הבירה, ועוד כ-900 מהגרים הגיעו כך לעיר ניו יורק. זאת על פי נתונים שפורסמו על ידי משרד המושל גרג אבוט, אשר אמון על הסעת חוצי הגבול אל הערים הללו.

"לפני שהתחלנו להסיע מהגרים לניו יורק, היו אלה רק טקסס ואריזונה אשר נשאו בנטל בכל הכאוס והבעיות הכרוכות בכך. עכשיו, שאר ארצות הברית יכולה להבין בדיוק מה קורה", אמר המושל הרפובליקני ביום שישי האחרון.

YOU MIGHT ALSO LIKE