מותה של העיתונאית בג'נין: הבית הלבן מגנה, חברות הסקווד תוקפות את ישראל "הרוצחת"
מזכירת העיתונות פרסמה הודעה תקיפה הקוראת לחקירה יסודית, בעוד שהנציגות הפרוגרסיביות מאשימות את צה"ל ודורשות להפסיק את המימון לישראל

מזכירת העיתונות החדשה של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, גינתה ביום רביעי את מותה של העיתונאית הוותיקה של רשת אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, שנורתה בזמן שסיקרה מבצע של כוחות צה"ל בג'נין, במהלכו התפתח קרב יריות עם חמושים פלסטינים.

ועל אף שעדיין לא נקבע מי הם האשמים במותה של העיתונאית, רבים מפנים את האצבע כלפי ישראל, וחברות ה'סקווד' בקונגרס כבר טוענות לרצח על ידי כוחות צה"ל.

העיתונאית שירין אבו עאקלה (צילום: אל-ג'זירה)

"אנחנו מגנים בחריפות את הריגתה של עיתונאית אל-ג'זירה והאזרחית האמריקאית, שירין אבו עאקלה, ושולחים תנחומים עמוקים למשפחתה", אמרה ז'אן-פייר לכתבים. 

"אנחנו קוראים לפתיחת חקירה יסודית כדי לקבוע את נסיבות מותה. חקירה בדבר התקפות על תקשורת עצמאית והעמדה לדין של האחראים, הם דברים בעלי חשיבות עליונה. נמשיך לקדם את חופש התקשורת ולהגן על יכולתם של עיתונאים לבצע את עבודתם ללא חשש מאלימות, איומים על חייהם למען ביטחונם או מעצר לא צודק".

הדוברת אמרה שאין לה מידע אם הנשיא ג'ו ביידן מתכוון להתקשר למשפחתה של העיתונאית בת ה-51, או אם דבר מותה ישנה נסיעה נשיאותית מתוכננת לישראל בחודש הבא.

אבו עאקלה לבשה אפוד כחול עם הכיתוב PRESS, כאשר נפגעה "מכדור בודד". הפלסטינים, כמו גם עיתונאים שהיו עמה, טוענים כי הכוחות הישראלים הם אלה שירו בה, אך בירושלים מפנים את האשמה כלפי החמושים בג'נין.

(צילום: Getty Images)

בינתיים, שר הביטחון בני גנץ אמר כי הפרטים עדיין לא ברורים וטרם נקבע ממי נפגעה העיתונאית, אך הבטיח לקיים חקירה יסודית לגבי מותה של אבו עאקלה. 

במקביל, גורמי הבריאות של הרשות הפלסטינית ביצעו ניתוח, והפתולוג הפלסטיני הבהיר כי בשלב זה אין לקבוע מי ירה למוות בעיתונאית, ובעוד שגורמים אמריקניים לוחצים על שני הצדדים, ייתכן והקליע יעבור לידיים ישראליות להמשך בדיקה.

אמנם טרם נקבע מי אחראי למותה של אבו עאקלה, רבים מיהרו להאשים את ישראל. כך, בהצהרה שפרסמה אל-ג'זירה נכתב: "ברצח גס והפרת החוק הבינלאומי, כוחות הכיבוש הישראלי התנקשו בדם קר בעיתונאית אל-ג'זירה בפלסטין".

הנציגות הפרוגרסיבית מה'סקווד' יצאו במתקפה חריפה נגד ישראל. אילהאן עומאר צייצה בטוויטר: "היא נהרגה על ידי הצבא הישראלי, לאחר שהכריזה על נוכחותה כעיתונאית. אנחנו מספקים לישראל סיוע צבאי של 3.8 מיליארד דולר מדי שנה, ללא הגבלות. מה יידרש כדי לתת דין וחשבון על הפרות זכויות האדם הללו?".

רשידה טליב, הנציגה הפלסטינית בקונגרס, כתבה: "מתי העולם ואלה שועמדים לצד מדינת אפרטהייד ישראל שממשיכה לרצוח, לענות ולבצע פשעי מלחמה, יגידו: 'מספיק'?. שירין אבו עאקלה נרצחה על ידי ממשלה שמקבלת מימון ללא תנאי על ידי המדינה שלנו עם אפס אחריות".



YOU MIGHT ALSO LIKE