עכשיו זה סופי: אילון מאסק רכש את טוויטר
אחרי רכבת הרים שנמשכה פחות מחודש, העסקה בין האיש העשיר בעולם לפלטפורמה החברתית מהגדולות בעולם - אושרה. "טוויטר היא כיכר העיר הדיגיטלית"

אילון מאסק רכש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר במזומן, בעסקה שלמעשה מעבירה את אחת הפלטפורמות הגדולות בעולם לאדם העשיר בעולם. 

(צילום: Getty Images)

העסקה אושרה פה אחד על ידי מועצת המנהלים של טוויטר, והיא צפויה להיסגר השנה. על פי התנאים, בעלי המניות יקבלו 54.20 דולר במזומן על כל מניית טוויטר שבבעלותם. לאחר ההכרזה על העסקה, מניית טוויטר עלתה בכמעט 6 אחוזים, ונעה סביב 51.84 דולר למניה. 

בהצהרה שפרסם ביום שני, מאסק כתב ל-85 מיליון העוקבים שלו: "חופש הביטוי הוא היסוד של דמוקרטיה מתפקדת, וטוויטר היא כיכר העיר הדיגיטלית שבה דנים בעניינים חיוניים לעתיד האנושות. לטוויטר יש פוטנציאל אדיר - אני מצפה לעבוד עם החברה ועם קהילת המשתמשים כדי לממש אותו".

מנכ"ל טסלה אמר כי הוא רוצה "להפוך את טוויטר לטובה מתמיד, על ידי שיפור המוצר עם תכונות חדשות, הפיכת האלגוריתמים לקוד פתוח כדי להגביר את האמון, להביס את ספאם-הבוטים ולאמת את כל בני האדם". בציוץ נפרד, הוא אמר כי הוא מקווה ש"אפילו המבקרים החריפים ביותר שלי יישארו בטוויטר, כי זו המשמעות של חופש הביטוי".

יו"ר הדריקטוריון העצמאי של טוויטר, ברט טיילור, כינה את העסקה כ"הדרך הטובה ביותר קדימה עבור בעלי המניות של טוויטר. המועצה ניהלה תהליך מתחשב ומקיף להערכת הצעתו של אילון, תוך התמקדות מכוונת בערך, בוודאות ובמימון". 

בהודעה פנימית לעובדי החברה, מנכ"ל טוויטר פאראג אגרוואל כתב: "אני יודע שזה שינוי משמעותי, וסביר להניח שאתם עוד מעבדים את המשמעות של זה עבורכם ועבור העתיד של טוויטר".

החתימה על העסקה מסמנת סוף לתקופה סוערת בה מנכ"ל טסלה ו-SpaceX הפך לאחד מבעלי המניות הגדולים של הפלטפורמה, קיבל מושב בדירקטוריון החברה אך דחה את הצטרפותו - ואז הגיש הצעה לרכוש את החברה במלואה. והכל, בפחות מחודש. 

מאסק ידוע כ"אבסולוט של חופש הביטוי", כינוי שנדבק לו לאחר שסירב לחסום את התקשורת ברוסיה לאחר שפלשה לאוקראינה, ואמר כי יעשה זאת רק "אם יאיימו עליי באקדח".

הכל החל כאשר מאסק שאל את עוקביו בטוויטר האם יש צורך במדיה חברתית חדשה לאור בעיית חופש הביטוי בפלטפורמה. אז, רבים מעוקביו דחקו באיש העשיר בעולם פשוט לרכוש את טוויטר. 

YOU MIGHT ALSO LIKE