13% מרשימת האנשים העשירים בארה"ב הם מהגרים - כמה מהם ישראלים?
על פי 'פורבס', 92 מהאזרחים האמריקנים המיליארדרים הם ילידי חוץ, בהם גם אילון מאסק שמגיע מדרום אפריקה. ישראל היא המדינה שייצרה הכי הרבה מהגרים עשירים

92 תושבים אמריקנים, אך ילדי חוץ, נמצאים ברשימה השנתית של 'פורבס' לשנת 2022, של המיליארדרים הגרים כיום בארה"ב. כלומר, 13 אחוזים מ-735 האזרחים האמריקנים שנמצאים ברשימה המכובדת - הם מהגרים. וגם כאן, ישראל על המפה. 

(צילום: Shutterstock)

עם שווי כולל של 711 מיליארד דולרים, אזרחי ארצות הברית ילדי חוץ אלו, מהווים כיום 15% מכל הון המיליארדרים האמריקני. כמו כן, הם בנו את ההון שלהם בעצמם - כאשר 92 אחוזים מדובר בתוצרת עצמית, זאת בהשוואה ל-71% עבור 628 המיליארדרים שנולדו בארה"ב. 

אותם מהגרים מגיעים מ-35 מדינות שונות ברחבי העולם מכל יבשת - מלבד אנטארטיקה.  אחד מהם הוא גם האיש העשיר בעולם, אילון מאסק עם 219 מיליארד דולרים, שהגיע מדרום אפריקה. 

מכלל הרשימה, שמונה הגיעו מקנדה, שבעה מיליארדרים הגיעו מסין והמדינה שייצרה הכי הרבה מהגרים מיליארדרים אמריקנים היא - ישראל. 

עשרה מהמיליארדרים המהגרים מגיעים מישראל, כולל האחים טום ואלק גורס (6 מיליארד דולר ו-2.6 מיליארד דולר, בהתאמה). כמו גם מנכ"לית 'Orcale', ספרא כץ, עם 1.5 מיליארד דולר.

עוד חמישה מהמהגרים ברשימה מגיעים מדרום אפריקה, כולל טופ אוווטונה, עם 1.4 מיליארד דולר, המייסד ומנכ"ל תוכנת לוח הזמנים Calendly, יליד בלאגוס, ניגריה. כאשר היה בן 12, ראה את ביו נורה למוות, ושלוש שנים לאחר מכן הוא ומשפחתו עברו לאטלנטה, ג'ורג'יה.

"כאשר את בא ממדינה אחרת, ואתה צריך להיטמע במדינה אחרת, אתה לומד להסתדר עם אנשים מכל הרקעים השונים, ויש לך אמפתיה לכולם", אמר בעבר.

עולים חדשים שנוספו לרשימת המיליארדרים כוללים את אדם פורוגי מ-AppLovin עם 1.3 מיליארד דולר, יליד איראן. כמו גם איל ההשקעות הפרטיות יליד ירדן, רמזי מוסאלאם עם 4 מיליארד דולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE