טוויסט בעלילה: אילון מאסק הציע לרכוש את טוויטר ב-43 מיליארד דולר
המיליארדר הציע לרכוש את כל מניות החברה ב-54.20 ליחידה כדי להפוך את הרשת החברתית לפרטית. "השקעתי בטוויטר כי אני מאמין בפוטנציאל כפלטפורמה לחופש הביטוי, אך מאז הבנתי שהחברה לא תשגשג או תשרת את המטרה החברתית שלה בצורה הנוכחית שלה"

אילון מאסק הציע לרכוש את טוויטר ב-43 מיליארד דולר "כדי להפוך את הרשת החברתית לפרטית", ימים בודדים לאחר שהשלים רכישת 9.2% מטוויטר.

אילון מאסק (צילום: Getty Images / Shutterstock)

לפי המסמכים שהוגשו לוועדה לניירות ערך ולבורסות בארה"ב (SEC), המיליארדר הציע לרכוש את כל מניות החברה ב-54.20 דולר ליחידה:

"השקעתי בטוויטר בגלל שאני מאמין בפוטנציאל של החברה כפלטפורמה לחופש הביטוי מסביב לעולם, ואני מאמין שחופש הביטוי הוא דבר הכרחי לדמוקרטיה מתפקדת", כתב מאסק במסמכים, "עם זאת, מאז שהשקעתי אני הבנתי שהחברה לא תשגשג או תשרת את המטרה החברתית שלה בצורה הנוכחית שלה".

בטוויטר אישרו את הדיווחים ואמרו שההצעה תיבחן לעומק ע"י חברי הדירקטוריון. על רקע הצעת הרכישה של מאסק, מניית טוויטר עלתה בעד 3.6% בשעות הבוקר של יום חמישי, אולם נכון לשעה 12:00 בצהריים (שעון חוף מזרחי) המנייה דווקא ירדה ב-1.3% ועומדת על 45.24 דולר.

אילוסטרציה (צילום: AP)

על אף ששיבח את ה"פוטנציאל" של טוויטר, מאסק הדגיש שזוהי "הצעה סופית" ואף איים "לשקול מחדש" את השקעתו המקורית (רכישת 9.2% ממניות החברה) במידה שהצעתו תידחה.

כזכור, ב-4 בחודש מאסק - מייסד חברות טסלה ו-SpaceX - הודיע ששילם 2.9 מיליארד דולר בתמורה ל-9.2% ממניות החברה, ובכך הפך לבעלי המניות הגדול ביותר של הרשת החברתית.

למעשה, בשבוע שעבר אפילו דווח שמאסק יצטרף לדירקטוריון החברה, אולם ביום ראשון האחרון מנכ"ל הרשת החברתית - פראג אגרוואל - הודיע שמאסק התחרט.

YOU MIGHT ALSO LIKE