פלורידה: שני ציורי קיר של נשיא אוקראינה הושחתו לחלוטין
זו הפעם השלישית שמיצגי האומנות, שנועדו להביע תמיכה בעם האוקראיני ובמנהיג שלהם, עברו ונדליזם - אך לעומת הפעמים הקודמות, הפעם מדובר בדבר בלתי הפיך

שני מיצגי אומנות של נשיא אוקראינה אשר צוירו על קירות בפורט מאיירס, פלורידה, הושחתו בפעם השלישית - כך מסרה קבוצת אומנות מקומית. 

ציורי הקיר, שהוזמנו בחודש מרץ בשם הברית לאומנויות, נועדו להראות תמיכה בעם האוקראיני ובנשיא זלנסקי,  שהפך לדמות פופולרית ברחבי העולם ולסמל של מנהיגות, שנמצאים תחת פלישה רוסית אשר גררה משבר הומניטרי חמור במזרח אירופה. 

מנכ"לית הקבוצה, מולי דקארט, התעוררה בבוקר יום שני האחרון ומצאה צבע כהה שהושלך על הציורים - אחד שמציד דיוקן של זלנסקו עם דגל אוקראינה, והשני שמתאר סלפי ויראלי שצולם על ידי הנשיא האוקראיני, שלו ושל מנהיגים צבאיים אחרים. 

"זה עצוב לחשוב שמישהו יהרוס יצירות אומנות של מישהו אחר, ואני חושבת שזה נוגד את הרוח של מה שאנחנו מנסים לעשות כאן, בברית ובקהילה האמנותית בכלל", אמרה. היא ציינה כי הארגון הגיש תלונה למשטרה. 

"זה היה יפה, וזה היה מלא תקווה, ואני חושבת שזה רק משך את תשומת הלב של הקהילה כתזכורת למה שקורה באוקראינה", הוסיפה.

כאמור, לא מדובר בפעם ראשונה שמיצגי אומנות שנועדו להביע תמיכה באוקראינה, עוברים ונדליזם. בפעם הראשונה, המשחיטים שמו סרט על פני של זלנסקי כדי ליצור מעין שפם "בסגנון היטלר". בפעם השנייה, הוונדליסטים כתבו שירבוטים על הציורים. 

בשתי הפעמים הארגון הצליח להציל את היצירות, אך הפעם לא ניתן. עם זאת, דקארט אמרה: "אנחנו לא מתכוונים לתת להם לנצח".

YOU MIGHT ALSO LIKE