"בתוך שבועיים עקפה את איראן, צפון קוריאה, וסוריה": רוסיה הפכה באופן רשמי למדינה תחת הכי הרבה סנקציות בעולם
בעוד הפלישה הצבאית מתחילה להיתפס ככישלון צבאי, והכלכלה הרוסית נאנקת תחת עול החרמות הבינלאומי, נראה כי רוסיה לפחות מצליחה לשבור שיאים במדד אחד ולא מחמיא ביותר

בעקבות פלישתה לאוקראינה, רוסיה הפכה למדינה בעלת כמות הסנקציות הגבוהה ביותר בעולם עם 5,581 סנקציות הקיימות כיום.

בין ההכרה באזורי לוהנסק ודונייצק כמדינות עצמאיות ב-22 בפברואר ובין ה-8 במרץ, מספר הסנקציות נגד יחידים וגופים רוסים שהוטלו על ידי ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות נבחרות כמו שוויץ, בריטניה ויפן הוכפל בהשוואה לתקופה שקדמה לה.

כפי שמראה פלוריאן זאנט מאתר Statista בתרשים למטה, בהתבסס על נתונים שנצברו על ידי Castellum.AI, הפלישה של פוטין דחפה את רוסיה מעבר לכל יתר האויבות הגדולות של ארצות הברית במערב אסיה - כולל סוריה ואירן.

לפני הפלישה לאוקראינה, איראן הייתה ללא ספק המדינה בעלת הסנקציות הגבוהות ביותר בהיסטוריה עם 3,616 סנקציות פעילות על ידי ארה"ב, האו"ם, האיחוד האירופי ומדינות כמו אוסטרליה, קנדה, הודו וישראל.

מערכת היחסים בין ישראל לרפובליקה האסלאמית הייתה טעונה במיוחד, כאשר מחלוקות סביב ארסנל האטום של איראן והעמדה העוינת הכללית שלה כלפי ישראל מאיימים להסלים את המצב על בסיס קבוע.

רוב הסנקציות שהוטלו על סוריה, הממוקמת במקום השלישי ברשימת Castellum.AI, נובעות מהאירועים סביב מלחמת האזרחים בסוריה שהחלה ב-2011  בעקבות תסיסה אזרחית בקשר לתנועת האביב הערבי, שגררו עימותים בין כוחות בשאר אל-אסד וקואליציה בלתי סבירה של שחקנים זרים שהובילה למשבר הומניטרי ולעקירת יותר ממחצית מ-22 מיליון תושבי סוריה לאורך השנים.

את סבב הסנקציות הנוכחי נגד רוסיה מובילות שוויץ, האיחוד האירופי וצרפת עם 568, 516 ו-512 הגבלות, בהתאמה.

הרוב המכריע של הסנקציות מכוון ליחידים, כאשר רק 366 מתוך 2,827 הסנקציות מכוונות כלפי ישויות.

לא נכללות בנתונים אלה סנקציות מגזריות כמו אמברגו כללי שהוטל על גז או נפט.

נוסף על הסנקציות שהופעלו על ידי מדינות לאום וגופים מנהליים, למעלה מ-300 חברות פרשו מהשוק הרוסי באופן חלקי או מלא, על פי חוקרים מבית הספר לניהול ייל, ביניהם אדידס, גוגל, דיסני, אקסון ופולקסווגן.

YOU MIGHT ALSO LIKE