ביידן אסר על יבוא נפט רוסי – אך מנהיגי מדינות המפרץ לא עונים לטלפונים שלו
הנשיא הטיל את הסנקציה הקשה ביותר על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה. אך בעודו אומר כי "יעשה הכל כדי למזער את המחירים", הוא אמר כי "אין הרבה מה לעשות כרגע"

הנשיא ג'ו ביידן אסר ביום שלישי על יבוא נפט וגז רוסי, על רקע הפלישה לאוקראינה, כאשר הוא מכוון "לעורק הראשי של כלכלת רוסיה". בעוד האמריקנים משלמים כעת את המחיר הגבוה ביותר זה 14 שנים, ביידן מבטיח כי הוא "יעשה הכל כדי למזער את עליית המחירים".

הנשיא ביידן (צילום: רויטרס)

אך כאשר האפשרות הטובה ביותר שלו היא מדינות המפרץ – על פי דיווחים המנהיגים הערביים לא עונים לנשיא האמריקני.

"אנחנו אוסרים על כל יבוא של אנרגיית נפט וגז רוסית. זה אומר שהנפט הרוסי לא יתקבל עוד בנמלי ארה"ב", אמר ביידן. "ההחלטה היום אינה ללא עלות, כאן בבית. המלחמה של פוטין כבר פוגעת באמריקנים במשאבת הדלק".

"מאז שפוטין החל את ההתבססות הצבאית שלו בגבולות אוקראינה, המחיר במשאבת הדלק באמריקה עלה ב-75 סנט. ועם המשך המבצע, זה הולך לעלות עוד יותר", המשיך הנשיא והבטיח: "אני הולך לעשות כל שביכולתי כדי למזער את עליית המחירים של פוטין, כאן בבית".

על מנת לנסות לצמצם את עליית המחירים, ביידן מנסה לחזר אחר מדינות המייצרות נפט, כולל איראן, ערב הסעודית וונצואלה.

אך לצד ההכרזה על הסנקציה הקשה ביותר על רוסיה, וההבטחה להיות המושיע של ארה"ב, ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי מנהיגי ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות לא ענו לטלפונים של הנשיא, שהתקשר אליהם במטרה לדון בהגברת יצוא הנפט.

על פי פקיד אמריקני ששוחח עם העיתון, "הייתה איזושהי ציפייה לשיחת טלפון, אבל זה לא קרה".

מנהיג ערב הסעודית (צילום: רויטרס)

בהודעה על החרמת יבוא הנפט הרוסי, העיתונאים שאלו את ביידן מה הוא הולך לעשות לגבי עליית מחירי הדלק – והנשיא השיב: "אני לא יכול לעשות הרבה כרגע", והדגיש כי המחירים הגבוהים הם "אשמת רוסיה".

כיום, כאמור, נהגים בארצות הברית משלמים את המחיר הגבוה ביותר עבור בנזין, שעומד על 4.17 לגלון. זה שובר את השיא הקודם, שעמד על 4.11 ביולי 2008.

הממוצע של 4.17 דולר לגלון, מראה כי המחירים עלו ב-55 סנט לגלון רק בשבוע האחרון.

טום קלוזה, ראש ניתוח האנרגיה העולמית של OPIS, אמר כי "אני חושב שנגיע ל-4.50 דולר לגלון לפני שזה יתהפך. אפילו 5 דולר לליטר בפריסה ארצית אפשריים. לא הייתי חוזה מצב כזה לפני תחילת המלחמה".

YOU MIGHT ALSO LIKE