חברת קונגרס דמוקרטית לשעבר: "ביידן רוצה שרוסיה תפלוש לאוקראינה"
על רקע איומי המלחמה הנמשכים לכאורה מצד רוסיה חברת הקונגרס לשעבר והמועמדות לנשיאות בשנת 2020 טולסי גאברד מביאה את הזווית המעניינת שלה למצב העניינים

הנשיא ג'ו ביידן ובני בריתו בנאט"ו יכולים בקלות למנוע מלחמה באוקראינה, אך יעדיפו לראות את רוסיה פולשת לבת בריתם כדי להצדיק סנקציות קשות נגד מוסקבה ולדרבן מלחמה קרה ולהרוויח כסף, כך אמרה חברת הקונגרס האמריקני לשעבר, טולסי גבארד, ביום שישי בראיון לפוקס ניוז עם טאקר קרלסון. גאברד, וותיקת מלחמת עיראק שרצה ללא הצלחה למועמדות הדמוקרטית לנשיאות ב-2020, אמרה את דבריה כאשר ממשל ביידן וכלי התקשורת בארה"ב המשיכו לעודד מתקפה רוסית "בקרוב" על אוקראינה.

"זה מחזק את המלחמה הקרה", אמרה בראיון.

"ארה"ב ובעלות בריתה יכולות למנוע סכסוך מזוין על ידי התחייבות שאוקראינה לא תתאפשר להצטרף לנאט"ו", אמרה גאברד.

זה "מאוד, מאוד לא סביר" שקייב תאושר אי פעם כחברה בנאט"ו, ולכן לסרב להבטיח את מה שכבר מציאותי מראה שמנהיגי הברית לא רוצים שלום, הוסיפה הדמוקרטית של הוואי. "התעשייה הצבאית-תעשייתית היא זו שמרוויחה מכך. ברור שהם שולטים בממשל ביידן. מחממים משני צדי וושינגטון  את המתיחות הזו".

רוסיה שלחה בדצמבר האחרון הצעות ביטחוניות לוושינגטון - ביניהן, חסימת אוקראינה מהחברות בנאט"ו - אך שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן אמר שהברית תשמור על מדיניות הדלת הפתוחה שלה.

"למה אנחנו במצב הזה אם כן, אם התשובה לכך ומניעת המלחמה הזו ברורה כשמש?" שאלה גאברד.

"ובאמת, זה רק מצביע על מסקנה אחת שאני יכולה לראות, שהיא בעצם שרוצים שרוסיה תפלוש לאוקראינה".

פלישה לאוקראינה תיתן לביידן "תירוץ ברור ללכת ולהטיל סנקציות דרקוניות, שהן מצור מודרני נגד רוסיה והעם הרוסי", אמרה גאברד. התוצאה תהיה "מלחמה קרה חדשה".


"התעשייה הצבאית-תעשייתית מתחילה להרוויח הרבה יותר כסף ממה שהם הרוויחו בלחימה באל-קאעידה או בייצור נשק עבור אל-קאעידה", אמרה גאברד.

"ומי משלם את המחיר? העם האמריקני משלם את המחיר, העם האוקראיני משלם את המחיר, העם הרוסי משלם את המחיר. זה מערער את הביטחון הלאומי שלנו, אבל המכלול הצבאי-תעשייתי ששולט בכל כך הרבה מהפוליטיקאים שלנו מנצח, והם רצים לבנק".

גאברד היא קול בולט נגד מלחמות והתערבויות שינויי משטר.

כלי תקשורת בארה"ב ביטלו במידה רבה את הטיעונים שלה; ה"דיילי ביסט" כינה את הערותיה האחרונות "התיאוריה המעוותת של טולסי".

המחוקקת לשעבר אמרה מוקדם יותר השבוע ש"מעודדי המלחמה" טענו שארה"ב חייבת להגן על אוקראינה כדמוקרטיה - כל זאת תוך תמיכה בפעולות אנטי-דמוקרטיות בקייב כמו השבתת תחנות טלוויזיה קריטיות וכליאת מנהיג מפלגת אופוזיציה. ביום שישי, היא ציינה כי מנהיגי ארה"ב אפילו לא טענו מדוע העם האמריקני צריך לרצות שאוקראינה תצטרף לנאט"ו.

"קשה לי לראות איך הנשיא ביידן או כל אחד יכולים לומר בפנים כנות, 'אנחנו מגנים על הדמוקרטיה'", אמרה גאברד לטאקר קרלסון. "והסיבה היא היא בגלל שהממשלה שלנו תמכה בפומבי בפעולות הסמכותיות הללו של הנשיא האוקראיני בניגוח האופוזיציה הפוליטית שלהם... זה נשמע מוכר לחלק מהדברים שלמרבה הצער, אנחנו רואים שמתגלים כאן בבית".

רוסיה הכחישה כי בכוונתה לתקוף את אוקראינה, בעוד הבית הלבן אמר ביום שישי כי פלישה יכולה להתחיל "בכל עת".

מדינות המערב מאשימות את רוסיה בצבירה של חיילים וחומרה צבאית קרוב בצורה מסוכנת לגבולות אוקראינה מאז הסתיו האחרון. מוסקבה הכחישה איומים על קייב והאשימה את המערב בהסלמה במתיחות.

YOU MIGHT ALSO LIKE