לראשונה בהיסטוריה של פייסבוק: ירידה במספר המשתמשים
הדבר הביא לצניחה של כ-20% במניות החברה, אשר שווים לכ-200 מיליארד דולרים. הסיבה לכך היא התחרות בשוק, אך בעיקר השינוי במדיניות הפרטיות של חברת 'אפל'

מאז הקמתה, בשנת 2004, מספר המשתמשים בפייסבוק היה תמיד במגמת עלייה. אבל ביום רביעי, החברה דיווחה לראשונה אי פעם על ירידה רבעונית, יחד עם צמיחה נמוכה מהצפוי של מודעות – מה שגרם למניה לצנוח בכ-20%.

(צילום: Shutterstock)

הירידה החדה במניות, שמחקה כ-200 מיליארד דולר בערך השוק, מראה כי המיתוג מחדש של פייסבוק ל-Meta אינו מספיק כדי להסיח את דעתם של המשקיעים מבעיות הליבה של המדיה החברתית.

לא רק שעקומת הגידול במשתמשים בפייסבוק, אינסטגרם וואסטאפ הייתה שטוחה יחסית, בעיקר ברבעון האחרון, אלא גם אפליקציית פייסבוק איבדה מיליון משתמשים באמריקה הצפונית – שם היא מרוויחה הכי הרבה כסף באמצעות פרסום.

אחת הסיבות לירידה, לטענת פייסבוק, היא התחרות עם טיקטוק ויוטיוב על זמנם של המשתמשים.

אך הירידה העיקרית נובעת משינויי הפרטיות במערכת ההפעלה של חברת 'אפל', מה שמקשה על מותגים למקד ולמדוד את המודעות שלהם בפלטפורמות הללו. אפל נותנת למשתמשים את הבחירה למנוע מאפליקציות לעקוב אחר הפעילות המקוונת שלהם – מה שמקשה על מפרסמים המסתמכים על נתוני משתמשים.

רק לאחרונה, סמנכ"ל הכספים של החברה, דייב ווהנר, אמר כי ההשפעה של שינויי הפרטיות של אפל עשויה להיות "בסדר גודל של 10 מיליארד דולר" לשנת 2022.

מארק צוקרברג (צילום: Shutterstock)

"ברור שיש הרבה מחסומים גדולים מולם Meta מתמודדות, כמו תחרות חדשה וקשה על הכנסות ממודעות עם חברות כמו טיקטוק, וכאשר היא מתמודדת עם אתגרי מיקוד ומדידה מתמשכים של iOS של אפל", אמרה האנליסטית דברה וויליאמסון.

החברה עדיין מאוד רווחית, כאשר רק בשנה שעברה היא הכניסה 40 מיליארד דולרים. אך היא עדיין הפסידה 10.2 מיליארד דולר על יוזמות הקשורות ל-metaverse, כמו תוכנת VR, משקפי AR ועוד, כאשר החטיבה הכניסה רק 2.3 מיליארד דולרים.

המנכ"ל מארק צוקרברג הזהיר בעבר כי ההשקעה של החברה בתחום ה-Metaverse תפחית את הרווח התפעולי שלה, והדגיש כי היא לא תהיה רווחית "בשום זמן בעתיד הקרוב".

פייסבוק הודיעה ביום רביעי כי היא תשנה השנה את שם המניות שלה ל-META, הצעד האחרון במיתוג מחדש המתמקד ב-metaverse, סביבות וירטואליות שבהן משתמשים יכולים לעבוד, להיפגש ולשחק.

פלין זייגר, מנכ"ל סוכנות המדיה החברתית Online Optimism, אמר: "משקיעים אשר מסתכלים על Meta מתחילים להבין שרכישת המניות שלהם היא כבר לא בעיקר השקעה בפלטפורמת המודעות שלהם. ההשקעה נראית כעת יותר כמו התחייבות לכך שאתה מאמין ש-metaverse תחליף חלק גדול מהחוויה של צרכני האינטרנט".

YOU MIGHT ALSO LIKE