ממציא הפלייסטיישן מזהיר: "המטא-וורס יוביל לבידוד בני האדם"
קן קוטאראגי אחרי למהפכת משחקי הוידאו עם מכשיר הפלייסטיישן המיתולוגי שמכר למעלה מ-100 מיליון יחידות, הוא עדיין פעיל בסטארט-אפ רובוטיקה מיוחד, אך עתה יש לו ביקורת רבה על המיזם השאפתני של פייסבוק

ממציא הפלייסטיישן, קן קוטאראגי, דחה את הרעיון של ה-'metaverse' הווירטואלי כגבול הגדול הבא בתעשיית הטכנולוגיה, ומתח ביקורת מיוחדת על הצורך בתצוגות כיסוי ראש "מעצבנות" כדי להעביר צרכנים בין העולם האמיתי לעולמות הסייבר. קוטאראגי, בכיר לשעבר בסוני שמכונה לפעמים "אבי הפלייסטיישן" לאחר שהניע את עסקי משחקי הווידאו של ענקית הטכנולוגיה ב-1993, אמר לבלומברג ביום חמישי כי הוא "לא יכול לראות את הפואנטה" של המטא-וורס בשל הבידוד שלו מהעולם האמיתי.

"להיות בעולם האמיתי זה מאוד חשוב, אבל המטא-וורס עוסק ביצירת כמעט אמיתי בעולם הווירטואלי, ואני לא רואה את הטעם לעשות את זה", אמר בן ה-71, שעומד כעת בראש Ascent Robotics , סטארטאפ של בינה מלאכותית בטוקיו. "אתה מעדיף להיות אווטאר משופשף במקום האני האמיתי שלך? זה בעצם לא שונה מאתרי לוח מודעות אנונימיים".

במקום זאת, קוטאראגי אמר ש"משימת חייו" הייתה לשלב את שני המחוזות יחד בצורה נטולת גאדג'טים בדומה להולוגרמות שנראו בזיכיון הסרטים של מלחמת הכוכבים.

הוא אמר לבלומברג שהפיתוח של Ascent של רובוטים וחיישנים לאיסוף נתונים ויזואליים מהעולם האמיתי היה מכוון למטרה זו.

ההערות מגיעות בתקופה שבה חברות טכנולוגיה גדולות כמו חברת האם של פייסבוק Meta, מיקרוסופט, אפל ואפילו חטיבת הפלייסטיישן של סוני נמצאות במרוץ להוציא אוזניות של מציאות מדומה כדי לכסות את השוק המתפתח.

מותגים גדולים כמו נייקי ואדידס וקמעונאים כמו Walmart בודקים גם הם אפיקים למסחר וירטואלי.

אבל קוטאראגי אמר שהוא "לא יכול להסכים" עם הצורך באוזניות "פשוט מעצבנות", וטען שאלו "יבודדו אותך מהעולם האמיתי".

מלבד השימוש ברובוטים שלו כדי ליצור "מהפכה במסחר אלקטרוני", הוא אמר לבלומברג שהוא מקווה להשתמש בטכנולוגיה כדי ליצור מחדש מקומות מפגש בעולם האמיתי שיאפשרו לאנשים להתרועע מרחוק מבלי להזדקק לכיסוי ראש.

YOU MIGHT ALSO LIKE