פורבס: סכום הפרישה של אנתוני פאוצ'י צפוי להיות הגבוה בהיסטוריה האמריקנית
היועץ הרפואי של הבית הלבן הוא העובד הפדרלי עם המשכורת השנתית הגבוה ביותר כעת, ועל פי חישובים של העיתון, כאשר יעזוב את תפקידו הוא יקבל לפחות 350 אלף דולר בשנה

כאשר ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הרפואי הראשי של הבית הלבן, יחליט לפרוש מתפקידו – הוא צפוי לקבל את חבילת הפרישה הפדרלית הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקנית, עד 350 אלף דולר לשנה.

ד"ר אנתוני פאוצ'י (צילום: איי.פי)

על פי הדיווחים, חבילת הפרישה הגבוהה לא כוללת עלויות שנתיות של פנסיה והטבות שונות שהוא צפוי לקבל.

פאוצ'י, שבערב חג המולד מלאו לו 81, עובד עבור הממשל האמריקני כבר 55 שנים, ובשנת 2020 הוא קיבל שכר של 434,312 דולר – שזה 4% יותר מהשנה הקודמת לה, מה שהופך אותו לעובד הפדרלי עם השכר הגבוה ביותר.

מאז 1984 פאוצ'י עמד בראש המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות, במהלך הממשל תחת ג'ורג' וו. בוש, הוא קיבל תוספת שכר גבוהה, שנחשבה כ"התאמת שכר קבועה", בשל עבודת ההגנה הביולוגית שלו. כמו כן, ממשכורת של 200,000 דולר בשנת 2004, הסכום קפץ בשנת 2007 ל-335,000 דולר – עלייה של 68%.

שכרו של היועץ הרפואי הראשי של הבית הלבן לשנת 2021 טרם פורסם, ועיתון 'פורבס' הגיש בנובמבר תביעה בחסות חוק חופש המידע עבור קבלת הסכום.

הסכום שפאוצ'י צפוי לקבל חושב על ידי 'פורבס', שהשתמש במידע על משכורתו מהשלוש השנים האחרונות. "אם הוא היה עוזב את השירות הפדרלי בסוף שנת 2020, 80% מהממוצע הגבוה ביותר שלו לשלוש שנים, הוא היה מקבל פנסיה פדרלית של 333,745 דולר", העריך העיתון.

ד"ר אנתוני פאוצ'י (צילום: איי.פי)

נוסף לכך, הד"ר עשוי להיות זכאי לקבלת תשלום קצבה אשר חלה על עובדים פדרליים המכהנים יותר מ-10 שנים, שיכולה להסתכם בתוספת של 8,344 דולר לשנה.

הדיווח של 'פורבס' ציין כי המשכורות של פאוצ'י לשנת 2021 ו-2022 יהיו ככל הנראה זהות או גבוהות יותר מהמשכורת לשנת 2020, מה שעלול להגדיל את שכר הפרישה הבסיסי שלו לכ-347,500 דולר בשנה.

בינתיים, פאוצ'י אמר בראיון לחדשות איי.בי.סי לפני כעשרה ימים, כי אין לו תוכניות לפרוש בזמן הקרוב. "אין סיכוי שאני אתרחק מזה עד שנשלוט על זה. זאת אומרת, זו המטרה של מה שאנחנו עושים. זו המשימה שלנו בחיים. אני לא מתכוון לעזוב באמצע", אמר.

"אנחנו במלחמה. זה כאילו אנחנו באמצע מלחמת העולם השנייה", המשיך. "וגם אם אתה אומר, 'טוב, אני חושב שנמאס לי מזה, אני מתרחק', אתה לא יכול לעשות את זה, אתה חייב לסיים עם זה. ואנחנו הולכים לסיים את זה ולחזור לשגרה".

YOU MIGHT ALSO LIKE