"הדמוקרטים הבריחו אותו": טסלה עזבה את קליפורניה באופן רשמי, כתובת המטה החדש - אוסטין, טקסס
אילון מאסק לא אהב את מגבלות הקורונה הקשות של קליפורניה, גם המיסים הגבוהים ועלויות התפעול הגבוהות לא הוסיפו לחשק להמשיך לעבוד מהגודלן סטייט, עתה המעבר המתוקשר לטקסס הפך רשמי - ולטסלה יש בית חדש

התוכנית עליה הכריזה טסלה להעביר את המטה הארגוני שלה מקליפורניה אל טקסס הושלמה כעת.

השינוי נכנס לתוקף ביום רביעי השבוע, על פי Inside EVs, והחברה הגישה גילוי נאות ל-SEC עם רשימת כתובתה החדשה.

"ב-1 בדצמבר 2021, Tesla, Inc. העבירה את מטה החברה שלה ל-Gigafactory Texas בכתובת 13101, Harold Green Road, Austin, Texas 78725", נכתב בהודעה שהופנתה לרשות לניירות ערך הפדרלית.

כתובת זו בה נמצא מתקן Gigafactory Texas של טסלה שבבעלות החברה משתרע על שטח של כ-8,000 דונמים. טיסת מל"ט שבוצעה לאחרונה גילתה שבאזור יש רק "כמה קראוונים זמניים ומשרדי בנייה" לעת עתה.

אם כי המיקום לא רע בכלל ונמצא כ-5 דקות משדה התעופה ו-15 דקות ממרכז העיר, על פי ה-NY Post.

כזכור, מאסק הכריז על המהלך לראשונה בתחילת אוקטובר במהלך אסיפת בעלי המניות השנתית של החברה באזור אוסטין.

בזמנו, מאסק הדגיש שטסלה תמשיך להתרחב גם בקליפורניה וגם בנבאדה, ואמר "נמשיך להרחיב את הפעילות שלנו בקליפורניה. זה לא עניין של טסלה לעזוב את קליפורניה. הכוונה שלנו היא להגדיל את התפוקה מפרימונט ונבאדה ב-50%".

"קשה לאנשים להרשות לעצמם בתים והרבה אנשים צריכים להגיע מרחוק", אמר אז מאסק כשהסביר את מדיניות הביזור של החברה, "אנחנו לוקחים את זה הכי רחוק שאפשר, אבל יש גבול לכמה אתה יכול להגדיל את כל זה באזור המפרץ" - אמר אז.

אך מאסק לקח קשה את הגבלות הקורונה והמנדטים הקשיחים (ויש אומרים יתר על המידה) שניהלה מדינת קליפורניה למול בעלי עסקים והחליט לשנות מדיניות.

באחד הימים הוא הצהיר בטוויטר בסגנון שמזכיר מאוד את הישירות של ידידו הנשיא ה-45 דונאלד טראמפ: "למען האמת, זהו הקש האחרון. טסלה תעביר כעת את המטה ואת התוכניות העתידיות שלה לטקסס/נבדה באופן מיידי. אם בכלל נשמר את פעילות הייצור של פרמונט קליפורניה, זה יהיה תלוי באופן הטיפול בטסלה בעתיד".

כאיש העשיר בתבל, עם חברת חלל, וחברת מכוניות, ניתן בהחלט לומר כי במקרה של מאסק בעל המאה הוא בעל הדעה. 

עתה אולי המושל ניוסום ישקול מחדש את מדיניות ההגבלות הקשיחה שלו.

YOU MIGHT ALSO LIKE