הבריחה מקליפורניה: אילון מאסק חושף - מטה טסלה יעבור לבירת טקסס
מנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות חשף את התוכניות החדשות במהלך פגישת משקיעים שנערכה היום באוסטין. ההחלטה מגיעה כשנה בלבד לאחר שהמיליארדר הודיע שברמה האישית הוא עובר מקליפורניה לטקסס

טסלה תעביר את משרדיה מעמק הסיליקון בצפון קליפורניה לבירת טקסס, אוסטין, כך אמר מוקדם יותר היום (חמישי) אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד-שותף בענקית המכוניות החשמליות.

אילון מאסק (צילום: רויטרס)

הכרזת מאסק נמסרה במהלך הפגישה הרבעונית עם המשקיעים הבולטים - מפגש שהתקיים מחוץ למפעל טסלה הנמצא בשלבי בנייה מתקדמים.

על אף הכוונה להעביר את מטה טסלה לאוסטין, מאסק הדגיש שהחברה אין כל כוונה לנטוש את המדינה המוזהבת שבה נוסדה בשנת 2003: "למען הסר ספק, אנחנו דווקא מתכוונים להרחיב את הפעילות שלנו בקליפורניה", הסביר מאסק והמשיך, "המטרה היא להגביר את התפוקה במפעל בפרימונט ב-50%, כמו גם במפעל בצפון נבאדה".

בהמשך, מאסק חשף את המחשבה שעומדת מאחורי ההחלטה להעביר את המשרדים מקליפורניה: "המפעל שלנו בפרימונט מלא בעובדים, אבל קשה לאנשים למצוא בתים במחירים סבירים והם נאלצים להגיע מערים רחוקות. יש גבול לכמה שאפשר להרחיב את עמק הסיליקון".

המפעל שטסלה מקימה באוסטין, בקיץ האחרון (צילום: רויטרס)

למעשה, מזה תקופה ארוכה אילון מאסק אינו שבע רצון מהאופן שבו קליפורניה מתנהלת מול החברות שנמצאות בבעלותו.

כך למשל, במהלך פגישת משקיעים באפריל 2020, מאסק יצא נגד מושל קליפורניה ומדיניות "הישארו בבתים" שהוכרזה בזמנו (בגלל משבר הקורונה). 

כשמונה חודשים לאחר מכן, בדצמבר אשתקד, מאסק עזב את המדינה המוזהבת ועבר להתגורר באוסטין: "כאשר קבוצה מנצחת במשך תקופה ארוכה, היא נוטה לגלות שאננות ותחושה שהיא רשאית לעשות ככל שעולה ברוחה... ואז קורה שהיא כבר לא לוקחת אליפות. קליפורניה זכתה ביותר מדי אליפויות", הסביר מאסק בזמנו.

מאסק אף נשאל ישירות האם הוא בעצמו עזב את קליפורניה: "קודם כל, אני רוצה לומר ש-SpaceX וטסלה פועלות במדינה בצורה משמעותית. למעשה, טסלה היא יצרנית הרכבים האחרונה שפועלת בקליפורניה, ו-SpaceX היא חברת החלל האחרונה שעדיין מייצרת דברים במדינה. היו הרבה חברות בעבר, אך זה חשוב לי להגיד שאלו שתי החברות האחרונות בקליפורניה בתחום שלהן. עבורי ברמה האישית, כן, עברתי להתגורר בטקסס".

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

לצד המפעל ההולך ונבנה באוסטין, חשוב להזכיר כי לטסלה כבר עתה יש משרדים בעיר (אם כי לא המטה). כמו כן, מאסק שוהה בטקסס במשך ימים רבים בשנה מכיוון שאתר השיגור של SpaceX נמצא בדרום המדינה.

כמו כן, יתכן שמאסק בחר להעביר את מטה החברה לטקסס משיקולי מס, שכן בניגוד לקליפורניה (שבה שיעורי המס הם מהגבוהים בארה"ב), טקסס היא אחת מתשע מדינות שבהן לא גובים מס הכנסה ברמת המדינה (רמת המיסוי הפדרלי כמובן אינה מושפעת מכך).

פגישת המשקיעים של טסלה:

YOU MIGHT ALSO LIKE