וואטסאפ נקנסה ב-266 מיליון דולר בגין אי שקיפות
חברת המסרים הגדולה נקנסה במאות מיליוני דולרים על ידי הוועדה האירית, שמטרתה להבטיח את פרטיות המשתמשים, לאחר שזו מצאה אי דיוק במידע שנמסר

אפליקציית המסרים וואטסאפ, שנמצאת בבעלות פייסבוק, נאלצה לשלם קנס של 266 מיליון דולר בגין אי שקיפות לגבי האופן שבו היא מנהלת את המידע האישי של משתמשיה - כאשר מדובר בענישה הראשונה תחת חוק הגנת הנתונים של האיחוד האירופי.

וואטסטפ (צילום: Shutterstock)

הוועדה להגנת הנתונים האירית, שנחשבת לכלב שמירת הפרטיות העיקרי של עמק הסיליקון האירופי, אמרה כי היא מצאה הפרות בדרך שבה החברה הסבירה כיצד היא מעבדת את נתוני המשתמשים, כמו גם כיצד נתונים משותפים בין וואטסאפ וחברות אחרות של פייסבוק. 

הקנס מגיע שבועות לאחר שחברת אמזון ספגה עונש כספי בסך 746 מיליון אירו בלוקסמבורג, שם נמצא הבסיס האירופי שלה, בגין עיבוד נתונים אישיים בניגוד לתקנה הכללית של האיחוד האירופי להגנה על נתונים. 

על פי חוק ה-GDPR בן השלוש שנים, לרשויות יש סמכויות לקנות חברות עד 4% מהמכירות השנתיות שלהן. החוקים מעמידים מפקחים בחברות עצמן, אותם בוחר האיחוד. אבל הרגולטור האירי, שיש לו לפחות 28 תיקים פתוחים נגד חברות טכנולוגיה גדולות - כמו אפל וגוגל, ספג ביקורת רבה על כך שלוקח להם יותר מדי זמן לבחון את התיקים. 

"אנו חולקים על ההחלטה היום בנוגע לשקיפות שסיפקנו לגורמים בשנת 2018, והעונש אינו מידתי לחלוטין", אמר דובר וואטסאפ. "נערער על ההחלטה הזו". 

הסוכנות האירית מסרה כי היא תורה לאפליקציית המסרים לנקוט צעדים שיתקנו את אופן הפעולה שלה עד עכשיו, כדי להביא לשקיפות של עיבוד הנתונים שלה. זה כולל הבהרה כיצד משתמשים יכולים להגיש תלונה בפני רשות הפיקוח.

המועצה האירופית להגנה על נתונים, פאנל להגנת הנתונים של האיחוד האירופי, מסרה בהצהרה ביום חמישי האחרון כי היא דוחפת שוואטסאפ תקבל קנס גבוה יותר ממה שהטילה אירלנד. ההחלטה על הקנס מצד הוועדה האירית.

YOU MIGHT ALSO LIKE