אחרי ההתאוששות בתחילת השנה - גרסת הדלתא פוגעת שוב בענף המסעדנות
איגוד המסעדות פרסם דו"ח המראה ששוב יש ירידה בכמות הסועדים ובמספר העובדים, זאת לצד עלייה נוספת במחירי המזון. עם זאת, הארגון הצביע על "אופטימיות זהירה"

אחרי שמגפת הקורונה פגעה קשות בכלכלה, בעיקר בעסקים קטנים, היה נראה כי ישנה התאוששות. אך גרסת הדלתא החלה להתפשט במהירות ובאופן אגרסיבי יותר, והמסעדות שוב מתרוקנות.

(צילום: Shutterstock)

על פי סקר של איגוד המסעדות הלאומי, שפורסם ביום שלישי, אחד מכל חמישה מבוגרים שתושאלו בין ה-13 לאוגוסט ל-15 באוגוסט, אמר שהם הפסיקו ללכת למסעדות בעקבות הזינוק הגדול בתחלואה.

עלויות העבודה וייצור המזון ממשיכות להוות אתגר משמעותי עבור ענף המסעדנות. 75% מהמפעילים אמרו כי גיוס עובדים היה אחד הקשיים הגדולים ביותר עבורם ביוני 2021, וזו הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה אי פעם, על פי האיגוד. כמו כן, מספר העובדים במסעדות המספקות שירות מלא ירד ב-626 אלף משרות, או ירדו בכ-11% ברמות התעסוקה שלפני המגפה.

עוד מכשול שעומד בפני בעלי המסעדות, הוא עלייה במחסור במזון, מה שאילץ אותם להעלות את המחירים בתפריט בכמעט 4% עד חודש יוני 2021.

"המגמות מהחצי הראשון של השנה מבטיחות, אך עדיין נותרה אי וודאות רבה לגבי גרסת הדלתא, אמון הצרכנים ואתגרי העבודה המתמשכים", אמר הדסון ריהל, סגן נשיא בכיר במחקר של איגוד המסעדות הלאומי, והוסיף בהצהרה כי "אנו צופים כי הביקוש למסעדות יישאר גבוה בחודשים הקרובים. עם זאת, במצב המשתנה הזה, חשוב לשמור על זמינות של האפשרות לסעוד במסעדות, עם מעט הגבלות קיבולת, וזה יהיה קריטי לשמירה על המכירות ועל ההתאוששות".

בעוד שהצפי שהמכירות במסעדות ברחבי הארץ יעלו ב-19.7% משנת 2020 ל-789 מיליארד דולר בשנת 2021, המספר עדיין יהיה נמוך ב-8.7% מהמכירות שהיו לפני תחילת מגפת הקורונה, אז המכירות השנתיות עמדו על 864.3 מיליארד דולרים.

טום בנה, נשיא ומנכ"ל איגוד המסעדות הלאומי, אמר: "מול אחד האירועים ההרסניים ביותר בחיינו, תעשיית המסעדנות עשתה צעדים משמעותיים לקראת בנייה מחדש במחצית הראשונה של 2021. הציפיות של הצרכנים לסעוד בחוץ השתנו, והתעשייה מסתגלת כל הזמן, לא רק כדי לענות על הציפיות האלה, אלא גם לעשות מעבר. מפעילי המסעדות, יחד עם השותפים לאורך שרשרת האספקה וההפצה, ממשיכים להתמקד במתן חוויה בטוחה ומהנה לסועדים. בהתחשב בגורמים אלה, נקודת המבט שלנו עד סוף השנה היא אופטימית וזהירה".

YOU MIGHT ALSO LIKE