סופית: הדמוקרטים מחסלים את הגישה הכלכלית של טראמפ
בית הנבחרים אישר אתמול תקציב של כ-3.5 טריליון דולר, שיכול לאפשר שינויים גורפים בחוקי הבריאות, החינוך והמסים במדינה

הבית הלבן מתכנן לאשר את תקציב תוכנית התשתיות על סך 3.5 טריליון דולר. ההצבעה תיערך בסוף ספטמבר, כך נכתב היום (רביעי) בוושינגטון פוסט.

בית הנבחרים אישר אתמול תקציב של כ-3.5 טריליון דולר, שיכול לאפשר שינויים גורפים בחוקי הבריאות, החינוך והמסים במדינה - ולהתגבר על המחלוקות הפנימיות שלהם כדי לעשות את הצעד הבא לקראת חקיקת סדר היום הכלכלי הרחב יותר של הנשיא ביידן.

פלוסי // צילום: SHUTTERSTOCK

ההצבעה עברה בתוצאה של 220 תומכים לעומת 212 מתנגדים. יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית ננסי פלוסי התרוצצה מספר ימים כדי להדוף מרד מצד מחוקקים במפלגתה.

בדומה להצעה שהסנאט אימץ החודש, תקציב הבית הלבן הוא בעצם מתווה שאינו מחייב את חתימתו של ביידן. במקום זאת, זהו מסמך של הקונגרס הפותח עבור הדמוקרטים תהליך חקיקה ארוך יותר המכונה פיוס-טקטיקה, חקיקה זו מאפשרת לכתוב הצעת חוק של מיסים והוצאות, וכך באמצעותה ניתן לעקוף פיליבסטר רפובליקני (הכוונה לעיכוב הכרעה על ידי משיכת זמן). 

"אסון לאומי" - עשו הכל לבלום את התוכנית

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ דחק ברפובליקנים בקונגרס לעשות כל מאמץ לחסום את תקציב ה-3.5 טריליון דולר מלעבור בסנאט לאחר שתוכנית תשתיות דו מפלגתית של 1.2 טריליון דולר כשלה בהצבעה ראשונית.

"הרפובליקנים חייבים להתייחס ברצינות למאמץ הדמוקרטים לשנות לחלוטין את אמריקה באמצעות תהליך הפיוס", אמר הנשיא 45 בהצהרה.

"הדמוקרטים מציעים כעת כי ניתן להשתמש בתיאום בין התקציבים להעברת חקיקת הצבעה בדואר, כמו גם לנסות לכלול מקלט למהגרים בלתי חוקיים בחבילת התשתית שלהם".

"חבילת התשתית לא קשורה מעט לתשתיות כידוע כמו גשרים, כבישים, מנהרות וכו'. היא הרחבה דרמטית של הממשל שתעלה הרבה יותר מ-3.5 טריליון דולרים הנדונים", הוסיף טראמפ. "אל תתנו לזה לקרות!".

עם פיצול הסנאט 50-50 וסגן הנשיא קמלה האריס שמסוגלת לשבור שוויון, הדמוקרטים אינם זקוקים לשום תמיכה רפובליקנית בכדי להעביר 3.5 טריליון דולר כל עוד כולם יישארו במקומם.

חבילת ההוצאות תכלול כספים לחינוך, שינויי אקלים, מדיקאר ותוכניות חברתיות אחרות. גם פרוגרסיבים ופעילי הגירה מקווים כי ההצעה המתווה מסלול לאזרחות למהגרים בלתי חוקיים תמצא את דרכה להצעת החוק הסופית.

טראמפ השמיע אזעקה לגבי האפשרויות הללו בהצהרתו באומרו: "אם אמנסטי ייכלל בחבילת התשתית, תהיה ריצה מטורפת בגבול הדרומי שלנו שכמותה מעולם לא ראינו. זה יהיה איתות שאומר 'בוא לאמריקה עכשיו, כי בקרוב תהיה אזרח'.

"מתן חנינה לבלתי חוקיים למה שכבר נחשב לאסון הגדול ביותר בגבול, יביא לאסון מעבר לסיוטים החמורים ביותר שלנו", המשיך הנשיא לשעבר.

"אף מדינה לא יכולה לשלם את המחיר הזה. יוביל להרס!”. טראמפ גם הזהיר כי הדמוקרטים יוכלו לבקש להוסיף הצעת החוק להוצאות שתרחיב את הצבעות הדואר, נקודת מחלוקת מרכזית בבחירות לנשיאות בשנה שעברה.

"כל מאמץ להכתיב את ההצבעה הלאומית בדואר אלקטרוני יהווה אסון עבור מדינתנו" אמר.

"לעולם לא יהיה רפובליקני שנבחר לתפקיד גבוה יותר. אני קורא לכל רפובליקני להילחם בזה ולשלול מהדמוקרטים את המספר אם זה מה שנדרש כדי לוודא שהדמוקרטים לא יוכלו להשתמש בפיוס".

כל 50 הרפובליקנים הצביעו נגד ההצעה, כולל רפובליקנים מתונים שביקשו ממנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר שייתן להם יותר זמן להבין את פרטי החקיקה.

יו"ר הבית ננסי פלוסי (ד-קליפורניה) הצהירה שוב ושוב כי היא לא תשקול את הצעת החוק הדו-מפלגתית עד שהסנאט יעביר את החלטת התקציב הדמוקרטית ל-3.5 טריליון דולר. מוקדם יותר החודש אמר טראמפ לרפובליקנים להפסיק לנהל משא ומתן על עסקת התשתית, באומרם כי הם "שיחקו רק על ידי הדמוקרטים השמאל הרדיקלי".

e infrastructure deal, saying they were “just being played by the Radical Left Democrats.”

YOU MIGHT ALSO LIKE