"כל יום עיר שונה, מדינה שונה- אתה לומד להיות נאמן לעצמך"
ישראלים מספרים על החיים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות: אגם תימור. לוס אנג'לס, שרמן אוקס, בארה"ב כשלוש שנים

"אני רווק בן 26. משפחתי מתגוררת בישראל. עברתי לארצות הברית בשנת 2016, מוזיקאי בהכשרתי, גיטריסט. עברתי לארצות הברית בעקבות הקריירה המוזיקלית שלי. קיבלתי מלגה לבית הספר למוזיקה היוקרתי 'ברקלי' שם סיימתי בהצטיינו, ובתום הלימודים העתקתי את מקום מגורי ללוס אנג'לס.

בישראל ניגנתי ועבדתי עם המון אומנים ובמופעים רבים: המחזמר מרי לו, ההרכב המוזיקלי טררם, עומר אדם, אדיר גץ, רותי נבון, דורון רפאלי, מיטל דה רזון, גד אלבז, חן אהרוני ועוד. החלטתי לעבור כדי שאוכל לנגן עם אומנים מכל העולם. סגנונות שונים, תרבויות שונות ובעיקר לקבל יותר הערכה למקצוע שנקרא מוזיקה.

בארצות הברית אני עובד במקצוע. כשעברתי ללוס אנג'לס התעסקתי בלהפיק שירים לזמרים מקומיים, הסתובבתי בעיר בכל הג'אם סשנים הכי נחשבים והכרתי מוזיקאיים מדהימים. מספטמבר 2018 הצטרפתי להרכב של אומן האינדי רוק אלטרנטיב המוערך, בארנס קורטני, (Fire, Glitter & Gold) ששיריו מושמעים בפרסומות ובתכניות של נטפליקס. אנחנו בסיבובי הופעות בכל העולם, בעיקר בארצות הברית, אירופה ואנגליה. אני מעלה הרבה מהחומרים שאני מנגן וגם תמונות ומשתף את הקהל שלי בכל מה שעובר עלי באינסטגרם ובלינקדין.

החוויה הכי משמעותית שעברתי בארצות הברית היא בהחלט סיבובי ההופעות הבלתי פוסקים. כמעט כל יום עיר שונה, מדינה שונה בהן אני נחשף לתרבויות שונות ואנשים מגוונים. ארצות הברית היא מדינה כל-כך גדולה שהפער בתרבויות, הגיוון והחינוך הוא עצום. כמות האנשים שיש בארה"ב והשוני ביניהם מלמד אותך להיות נאמן לעצמך עוד יותר, פחות לפזול לצדדים ולשאול את עצמך מה אחרים חושבים. אתה בונה לעצמך את הסביבה שלך ואפילו את העיר בה אתה גר, ממש costemize your life. לעומת זאת בארץ ההרגשה היא שאתה הרבה יותר כפוף לסביבה ולאיך שהדברים מתנהלים".


מה אתה הכי אוהב בארה"ב?

אני הכי אוהב בארצות הברית את העובדה שיש מקום להכל, בעיקר אם זה מקצוע בו אתה חושק בו. במקומות אחרים אין מספיק ביקוש או הערכה למקצוע כמו שלי. יש מקום לביטוי עצמי גם אם מדובר באופי של בנאדם, ואנשים מקבלים את זה. אנשים יותר מתעסקים בעצמם, שזה לטוב ולרע.

מה אתה הכי לא אוהב בארה"ב?

הכי פחות אוהב בארצות הברית היא שאין הדדיות בין אנשים. כמו שאמרתי אנשים מתעסקים יותר בעצמם. זה מאוד משפיע על בניית מערכות יחסים. מרגיש קצת יותר פלסטיק, מה שנאמר פוליטיקלי קורקט.

מה מבחינך הדבר השונה ביותר בין ישראל לארה"ב?

הדבר הכי שונה בין ארה"ב לישראל הוא החינוך והתרבות. בארצות הברית יש יותר ביקוש לתרבות, אנשים צמאים לזה, בניגוד לארץ. בארה"ב אנשים יחפשו עמוק כדי למצוא דברים שאליהם הם יכולים להתחבר. מאמין שיש לזה קשר מאוד לגודל המדינה, כמות האנשים ועצם העובדה שהכל מאוד מפוזר פה (spread out).

למה אתה הכי מתגעגע בארץ?

אוכל, וכמובן למשפחה.

למה אתה הכי פחות מתגעגע אליו בארץ?

קולניות, אי התייחסות לתורים והעובדה שכל אחד חושב שחייבים לו משהו.

מה הכי ישראלי בעיניך?

אהבה ללא תנאים.

שאלה פוליטית: מה אתה חושב על האירועים האחרונים בישראל?

הבחירות מאוד קרובות. אני נמצא בחודשים האחרונים בסיבוב הופעות מסביב לעולם, אז אני משתדל להתעדכן דרך הפייסבוק ודרך המשפחה. אני חושב שהכל זה משחקי כוח, כל הבלאגן שקורה לפני בחירות על מנת למשוך בוחרים לצד אחד או לצד השני. לצערי, אין באמת מתמודד שאני חושב שהוא ראוי באמת להנהיג מדינה כל-כך עדינה כמו ישראל. אני יותר נוטה לימין היום, המרחק מהארץ ועצם זה שאני מסתובב בעולם ורואה מה באמת חושבים על מדינת ישראל מקרב אותי לימין. עם זאת, אני לא מסכים עם הגישה החברתית של הימין והאפליות. אני במקור מתל אביב, עיר מאוד מגוונת עם אנשים שונים. בסופו של יום לכולנו מגיעות אותן הזכויות. הקהילה הגאה במאבק קשה ומוצדק על מעמדם במדינה. ליבי איתם ואני תומך מאוד.

איזו עיר הכי אהובה עליך בישראל?

תל אביב.

איזה חפץ יש לך מזכיר לך יותר מכל את ישראל?

קליפר (מצית), כל-כך קשה למצוא בארה"ב.

איזה אירוע, מאורע, מקרה (בעבר או בהווה) הוא החשוב ביותר בעיניך למדינת ישראל?

רצח רבין. כשאי הסכמה, הסתה ושנאה מגיעים לקיצון.

מה היית מעביר מארה"ב לישראל?

גודל, גיוון, והשתוקקות לתרבות ומוזיקה חיה.

איזו מילה בעברית אתה הכי אוהב?

מתוק.

איזו מילה בעברית אתה הכי שונא?

אולי.

מסעדה מומלצת בעיר המגורים (בארה"ב):

סטאוט בורגר: הסיבה היא שיש להם בתפריט impossible burger שזה ההמבורגר הצמחוני הכי טעים שאכלתי אי פעם. כשטעמתי נבהלתי, ואמרתי שטעו בהזמנה והגישו לי בשר במקום. למי שלא יצא לנסות impossible burger, מומלץ בחום.

מסעדה מומלצת בישראל:

אני פחות טיפוס של מסעדות. יותר חשוב לי הוייב, האווירה. פורט סעיד בתל אביב בהחלט מקום שאני נהנה לשבת ולאכול בו.

מה מבחינתך המאכל הכי ישראלי?

חומוס!!!

מה החטיף הישראלי האהוב עלייך ביותר?

במבה.

טיפ לישראלי המתחיל באמריקה?

תשאל פחות, תעשה יותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE