התקבלה ההכרעה: תוקפת הסטודנטית הישראלית בניו יורק תועמד לדין בשל פשע שנאה
זרינה עלי בת ה-38 נעצרה מיד לאחר שתקפה את ליהי אהרון ברכבת התחתית במנהטן בחודש דצמבר האחרון. אך רק השבוע החליט חבר המשובעים הגדול להעמידה לדין גם בגין ביצוע פשע שנאה. מייסדת המלכ"ר שסייעה לצעירה: "כתב האישום שולח מסר חזק וברור לפי אלימות כלפי הקהילה היהודית תיענה בענישה"

כתב אישום חמור ובו סעיף של ביצוע פשע שנאה הוגש כנגד אישה מניו יורק אשר תועדה כשהיא תוקפת סטודנטית ישראלית, הן בקללות אנטישמיות והן בתקיפה פיזית.

עלי נעצרה כבר ביום התקיפה, אהרון נותרה עם חתכים על פניה (צילום: ליהי אהרון)

כזכור, האירוע החמור התרחש בחודש דצמבר האחרון כאשר הסטודנטית הישראלית - ליהי אהרון - נסעה בקו מספר 2 ברכבת התחתית. האירוע החל כאשר החשודה החלה להשתלח בנוסע יהודי מבוגר, בשרשרת של נאצות וקללות בלתי פוסקת. אך כאשר החליטה הנוסעת האפרו-אמריקנית לקרוא לעברו כי "כמה טוב מה שקרה בניו ג'רזי. זה מדהים. חבל שלא הרגו את כולכם'' (בהתייחס לפיגוע הירי הקטלני שבוצע במרכול הכשר בניו ג'רזי), אהרון החליטה להגיב.

לאחר שהתוקפת היללה את הטבח בניו ג׳רזי, החליטה אהרן להתחיל ולהקליט את ההתפרצות האנטישמית של הנוסעת כלפי היהודי המבוגר.

ההתפרצות כאמור כללה קללות, אך גם ציטוטים של פסוקים איסלאמיים וסטריאוטיפים אנטישמיים קשים. בשלב זה, כאשר התוקפת שמה לב שמקליטים אותה, היא, כדברי אהרן, "החלה לקלל ולצרוח בלי שליטה, התקרבה אלי, והעיפה לי ולחברתי את הטלפונים מהיד. אחר כך היא החלה לתקוף אותי, היא תפסה לי את הפנים, ברגע זה החלטתי שאני חייבת להיאבק בה", סיפרה הישראלית.

אהרן גברה על התוקפת וריתקה אותה לרצפה, במקביל חברתה לחצה על לחצן החירום. שוטרים שהגיעו במהירות למקום אזקו את החשודה שהמשיכה בהתפרצות הזעם האנטישמית וסיננה לעבר הגבר היהודי שישב ברכבת, "יהודי מסריח". הצעירה הישראלית נותרה עם חתך על פניה לאחר המתקפה, אך בסרטון ששיתפה והפך ויראלי, ביקשה להעביר מסר ברור "כשאתם חווים משהו כזה, אל תשארו בשקט". 

עלי כפי שתועדה בטלפון של אהרון (צילום: פייסבוק / Shutterstock)

החשודה, זרינה עלי בת ה-38, נעצרה כבר באותו היום שבו התרחשה התקיפה, אך תחילה היא הואשמה אך ורק בתקיפה. אך הקהילה היהודית בניו יורק זעמה על כך, בייחוד בעקבות פיגוע הירי במרכול הכשר ופיגוע הדקירה בביתו של רב במונסי. בשל כך, במשרד התביעה של ניו יורק הוחלט להעביר את תשתית הראיות לחבר מושבעים גדול, שחבריו יכריעו אם מדובר במספיק כדי להעמיד את עלי לדין גם בשל פשע שנאה.

לאחר דיונים חוזרים בתוך חבר המושבעים הגדול, בשבוע שעבר נמסר כתב האישום, שכאמור כלל גם הסעיף של ביצוע פשע שנאה. 

ברוק גולדשטיין, מייסדת המלכ"ר Lawfare Projectד אשר מסייע לשמור על זכויות האזרחיות של יהודים ברחבי העולם, הסבירה כי ההחלטה לעמיד את עלי לדין בגין פשע שנאה אינה דבר של מה בכך: "תקיפה של בן מיעוטים בבן מיעוטים אחר אינה בהכרח פשע שנאה, אך חבר המושבעים הגדול החליט שאין מנוס מלבד העמדתה לדין של אנטישמית שתקפה אישה יהודייה ללא כל סיבה", היא אמרה והוסיפה, "בעת הזו שבה העם היהודי נמצא במשבר, כתב האישום שולח מסר חזק לפיו אלימות כלפי הקהילה שלנו תיענה בענישה".

YOU MIGHT ALSO LIKE