"אנו מתמודדים מול אתגר רפואי היסטורי": נחצה רף 700 נשאי נגיף הקורונה ברחבי ארה"ב
עד כה דווחו 26 מקרי מוות, מרביתם במדינת וושינגטון, השאר בפלורידה וקליפורניה, בה הלכה לעולמה היום חולה כבת 60 אשר סבלה ממחלות רקע. מושל ניו ג'רזי הצטרף לעמיתו בניו יורק והכריז על מצב חירום במדינה על מנת להערך מבעוד מועד להמשך התפרצות המחלה

ממדי התפשטות נגיף הקורונה ממשיכים להתעצם ברחבי ארה"ב כאשר היום נחצה רף 700 הנדבקים. עד כה דווח על 26 מקרי מוות, מתוכם 22 במדינת וושינגטון המהווה מקור ראשי של ההתפרצות עם למעלה מ-160 תושבים שאובחנו כנשאים.

שני מקרי מוות אירעו במהלך הימים האחרונה במדינת פלורידה, ועוד שניים בקליפורניה. ב-24 השעות האחרונות, התגלה הנגיף לראשונה במדינות אוהיו, לואיזיאנה, קונטיקט ואורגון וסך הכל הוא מתפרש על פני לפחות 37 מדינות בארה"ב.

עבודות חיטוי ברכבת התחתית בניו יורק

באופן חריג, הנשיא דונלד טראמפ הצטרף היום למסיבת העיתונאים היומית של סגן הנשיא פנס - שמונה ע"י הנשיא כאיש המוביל במאבק בנגיף הקורונה. במהלך מסיבת העיתונאים, הנשיא אמר שהוא צפוי להיפגש מחר עם מחוקקים בקונגרס, וזאת כדי לדון באפשרות לקצץ את מס השכר. לדעתו של הנשיא, קיצוץ זה יסייע לכלכלת ארה"ב לשמור על החוזקה שלה במהלך המשבר הבריאותי.

חשוב לזכור כי מס השכר, או באנגלית Payroll Tax, הוא תשלום שנגבה בשני אופנים: ניכוי משכר העובד ותשלום ע"י המעסיק. מס זה ממן, בין היתר, תוכניות כמו סושיאל סקיורטי. הנשיא טראמפ אמר בעבר כי הוא מעוניין לקצץ את שכר זה, כך שבפועל לא מדובר בהצעה ייעודית להתמודדות עם מגפת הקורונה.

מעבר לפגישה עם המחוקקים שמתוכננת למחר, בכירי הבורסה בוול סטריט צפויים להגיע לבית הלבן במהלך יום רביעי, וזאת בעקבות היום השחור שנרשם בבורסה במהלך היום.

על רקע הדיווחים לפיהם לפחות שני חברי קונגרס נחשפו לנגיף הקורונה במהלך ועידת CPAC ולאחר מכן באו במגע עם הנשיא טראמפ, הנשיא עצמו סירב להתייחס לשאלות העיתונאים. רק לקראת סיום מסיבת העיתונאים אמר סגן הנשיא פנס כי למיטב ידיעתו הנשיא טראמפ לא עבר בדיקת קורונה, אך הוא הבטיח לבדוק את הסוגייה ולפרסם את הממצאים.

עוד הסביר סגן הנשיא פנס כי הממשל הפדרלי הפיץ יותר ממיליון ערכות לבדיקת קורונה - סוגיה קריטית בהתחשב בכך שרק ביום שלישי האחרון הלין מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, כי ישנו מחסור עצום בערכות הבדיקה הללו.

פנס אף הסביר כי ישנן תוכניות להפיץ 4 מיליון ערכות נוספות בשבועות הקרובים.

הנשיא טראמפ במהלך מסיבת העיתונאים שנערכה היום

בתוך כך, הכריז מושל ניו ג'רזי על מצב חירום במדינה לאחר שנתגלו בשטחה חמישה מקרים נוספים של הידבקות בנגיף ובסה"כ 11. "בשלב זה, הסיכון עבור הציבור נשאר נמוך", אמר פיל מרפי שהסביר כי נקט במדיניות בה הוכרז גם בניו יורק, כמשנה זהירות במטרה להגיב מבעוד מועד לכל תרחיש.

עוד נמסר כי 3 שלושה מהנבדקים מאושפזים כעת בבית החולים בעוד השניים האחרים נמצאים בבידוד ביתם. לדברי נציגי מערכת הבריאות בניו ג'רזי הם ממשיכים במאמצים למנוע את התפשטות הנגיף במדינה.

במדינת קליפורניה בה הורכז מצב חירום כבר בשבוע שעבר, מספר הנדבקים עומד כרגע על למעלה מ-120 תושבים. היום אירע מקרה המוות השני כתוצאה מהידבקות בנגיף. מדובר באשה כבת 60, תושבת מחוז סנטה קלרה שבצפון המדינה, שסבלה ממחלות רקע .

"אנו מתמודדים מול אתגר רפואי היסטורי ויודעים כי זו תקופה קשה", מסרה ד"ר שרה קודי, מפקחת הבריאות המחוזית בהודעה בה הביע את תנחומיה על מותה של האשה, "הגנה על בריאות תושבינו היא בראש סדר העדיפויות".

בשלב זה, אין המלצה של הרשויות לסגור בתי ספר אלא אם נתגלה קשר של אחד התלמידים או עובדי המוסד לנגיף. 

צפו במסיבת העיתונאים שערכו היום הנשיא טראמפ וסגנו פנס

במחוז לוס אנג'לס אובחנו שני נשאי קורונה נוספים. סך הנדבקים במחוז עלה כעת ל-16 בני אדם.

המקרה מעורר הדאגה של תושב שמקור הדבקתו אינו ידוע ולכן עולה החשש מפני הפצת הנגיף באופן אקראי בקרב הציבור. בניגוד אליו, הנשא השני נחשף למחלה בזמן היותו לאחרונה ביפן. 

מתוך שאר 14 הנשאים במחוז, ידוע על שמונה תושבים שנדבקו לאחר שחזרו מאיטליה מוכת הקורונה, שניים שעבדו בשיקוף בבדיקות הרפואיות בשדה התעופה LAX, שני שנחשפו לנגיף מקרוב משפחה חולה, אדם שחזר ממקור ההתפרצות, מחוז וואהן שבסין ואף הבריא מאז.

 כמו כן ישנו תושב העיר אשר חזר לאחרונה מוועידת אייפא"ק וככל הנראה נחשף במהלכה לנגיף מאדם אחר שאובחן כבר. מקרה זה גרם לסגירת בית הספר הילל בבוורלי הילס לימים הקרובים, מאחר שהוא הורה לאחד התלמידים.

במדינת ניו יורק בה גובר קצב התפשטות הנגיף שעומד כרגע על 143 מקרי הידבקות, הפצירו הרשויות בתושבים להמנע משימוש ברכבת התחתית: "אנו רוצים להבטיח לציבור שהרכבת נותרה בטוחה, אך עדיף אם תוכלו להתנייד מבלי להשתמש בה".

באופן כללי, רשויות הבריאות המליצו לאנשים עם בעיות רפואיות, נשים בהיריון וקשישים לשנות את דפוס התנהלותם בתקופה הקרובה. בין היתר  להמנע מטיולים שאינם הכרחיים, התקהלות ציבורית גדולה וכן השתתפות באירועים. 

YOU MIGHT ALSO LIKE