לראשונה: אובחן חולה קורונה במחוז לוס אנג'לס שמקור הדבקתו לא ידוע; מקרה מוות שני בקליפורניה
שני מקרים נוספו למצבת נשאי הנגיף באזור והם כעת עומדים על 16 בני אדם. בניגוד לתושב שחזר מיפן ושם כנראה נדבק, לאדם השני לא היתה היכרות מוקדמת עם חולה והוא אינו שב ממדינה זרה. כעת עולה החשש שמדובר בהתפשטות הנגיף בציבור

הרשויות במחוז לוס אנג'לס הודיעו לפני זמן קצר על מקרה ההידבקות הראשון בנגיף הקורונה שמקורו אינו ידוע, במה שיתכן שעלול להיות מקרה הידבקות אקראי בקהילה ועשוי להעיד על התפשטות הנגיף בציבור.

ברברה פרר, בכירה במחלקת הבריאות המחוזית מסרה כי אובחנו שני נשאים נוספים שאחד מהם חזר לאחרונה מיפן אך האדם השני לא היה במגע עם חולה קורונה והוא איננו שב ממדינה זרה. סך הנדבקים במחוז עלה כעת ל-16 בני אדם.

למרות זאת, היא ביקשה להדגיש כי אין המלצה לבתי הספר במחוז לוס אנג'לס לסגור את שעריהם. מקרה של הידבקות אקראית שמקורה אינו ידוע, אירע גם בתחילת החודש עם אשה בצפון קליפורניה.

במקביל, דווח לפני זמן על מקרה מוות שני בקליפורניה כתוצאה מנגיף הקורונה. מדובר באשה בת 60, תושבת מחוז סנטה קלרה שבצפון המדינה. היא סבלה ממחלות רקע והייתה מאושפזת.

בית הספר הילל. צילום: יח"צ

אמש חשפה מערכת חדשות היברו ניוז כי בית הספר היהודי הילל (HILLEL HEBREW ACADEMY) שממוקם בשדרות אולימפיק, החליט לסגור שעריו בימים הקרובים מאחר שאחד מהורי התלמידים נדבק בנגיף הקורונה, ככל הנראה במהלך ועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק.

על פי הודעת מוסד החינוך שנשלחה למשפחות, הובא לידיעתם שאחד ההורים נחשף לנגיף מחוץ למחוז לוס אנג'לס. לאחר התייעצות מול גורמי הבריאות המחוזיים, לא נתקבלה הנחייה לסגור את ביה"ס, אולם בתור משנה זהירות, הנהלת המקום החליטה לפעול כהגדרם "במהירות וביעילות", ולעצור את הלימודים עד ליום חמישי ה-12 לחודש, ובתוכם לבטל את מסיבת הפורים שתוכננה להיום ואת קריאת המגילה בשבוע הקרוב.

עוד ביקשו להדגיש, כי ההורה לא דרך בשער בית הספר מאז חזרתו ללוס אנג'לס, והוא ובני משפחתו נמצאים כעת בבידוד למרות שלדבריהם, הילדים לא הראו שום תסמינים של המחלה.

YOU MIGHT ALSO LIKE