"כשאני נוחתת זולגות לי דמעות ואני מתרגשת כמו ילדה קטנה"
ישראלים מספרים על החיים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות: בתיה אלקיים, לוס אנג'לס. בארה"ב 42 שנים

"המשפחה שלי נפלאה ומהממת. בשנה הבאה ימלאו לי ולבן זוגי, אורי, 45 שנות נישואין. הכרנו במסיבה בתל-אביב במועדון צוותא לפני 47 שנים, נשמע הרבה אבל זה מרגיש כאילו היה אתמול. זכינו יחד להקים משפחה מדהימה, תודה לאל. יש לנו שני ילדים.

לאורי יש בת, יפעת דוק, מנישואין קודמים ונכדה בשם נועה. לנו יש יונתן, בן 41 מוזיקאי, ודניאל פנחסי שנשואה באושר ועושר לתמיר. יש לי שני נכדים: ליאור וגפן והשלישית בדרך. שני הילדים שלי גרים קרוב אלי בלוס אנג'לס.

לארה"ב הגעתי ב-77'. לפני שהגענו לארה"ב, היתה לי ולאחותי מספרה מפורסמת בתל-אביב 'בתיה ועליזה'. היינו עושות תספורות לכל המי ומי וכולם הכירו אותנו, זה היה מוסד בעל שם, אבל נאצלנו לעשות רילוקיישן בעקבות עבודתו של אורי. בעלי המקסים פרופסור למחלות לב. הוא למד רפואה בוינה. הוא כל כך חכם שהוא הצליח ללמוד רפואה בגרמנית למרות שקודם לכן לא ידע מילה. הוא סיים את הלימודים בתל-אביב, ועבד תקופה באיכילוב עד שהגיעה ההצעה מהבוס שלו לשעבר לשלוח אותו להתמחות בניו יורק. שנה אחרי שהתחתנו נסענו לשנתיים התמחות וחשבנו שלאחר מכן נחזור הביתה לישראל.

כשאחותי עברה עם האקס שלה ללוס אנג'לס הגענו לביקור של שבוע, התאהבנו במקום ונשארנו פה. במשך כל השנים האלו האהבה לישראל היתה ועודנה. תמיד חשבנו לחזור אבל החיים הובילו אותנו במסלול מסויים. ילדתי את ילדיי כאן, וזה כמו המערכון של הגשש: הנה רגע הילד יסיים את הגן, ואז בית ספר, וכן הלאה וכן הלאה. נתקענו ולא חזרנו לישראל.

המספרה הראשונה שלי היתה בווסט הוליווד. פתחתי אותה כמובן עם אחותי בשנות ה-80. כל המי ומי היו מגיעים אלינו: סיינפלד, ספילברג, כל הקומיקאים והשחקנים של אותם שנים. אני ואחותי יחד בעסקי המספרה כבר 50 שנה, הולכות יד ביד.

אחרי המהומות בשנת 92 אנשים חששו להגיע לכאן אז פתחנו מספרה בברלי הילס. לפני שנתיים אחותי החליטה שהיא פורשת ועוברת למליבו לבית שהיא קוראת לו גן עדן. אני ממשיכה היום לעבוד כשכירה אצל ג'וזה איבר (José Eber)- מספרה מפורסמת בברלי הילס. המקום נמצא בדיוק באותו הרחוב בו היתה המספרה שלנו.

היום, אני נהנית מהחיים. אני מחלקת את זמני בין העבודה, 4 ימים בשבוע, לטיולים שלי ושל בעלי מסביב לעולם: סין, יפן, אוסטרליה, יוון ואפילו בקטאר היינו. הוא מרצה בכל העולם ואנחנו משלבים את הנסיעות שלו עם חופשה משותפת. בנוסף, אני מבלה המון עם הנכדים המדהימים שלי. אני אוספת אותם מבית הספר ומבלה איתם. אני דואגת גם לשמור על הגוף ועושה ספורט. אני אוהבת אוכל, למרות שאני רזה. אוהבת את המשפחה והחברים שלי. אוהבת את עצמי ואת כל מי שמסביב.

אני ישראלית לכל דבר. אני אוהבת את ישראל. אני למעשה חיה באמריקה כמו ישראלית. יש לי מיליון חוויות שעברתי פה עם אנשים. יש לי קשרים מדהימים. אני מתחברת לכל אדם. אני מאוד פתוחה לאנשים, והם אוהבים להיות איתי ולשמוע את מה שיש לי להגיד. אני מאמינה שלמרות שלא למדתי, יש לי חוכמת חיים שאנשים פשוט נמשכים אליה. זה בא מההורים שלי ומהמשפחתיות שלנו. לכולנו יש חוכמת חיים וכולנו מצליחנים, שמחים ואוהבים".

מה את הכי אוהבת בארה"ב?

את החיים פה, המשפחה שלי, את מזג האוויר בלוס אנג'לס. אוהבת שאנשים מאוד נחמדים. אני יכולה לגור באוהל- לאהוב, ואני יכולה לגור בווילה- ולאהוב. כשאתה שלם עם עצמך אתה אוהב הכל, אני באה עם הלב שלי ומסתדרת עם הכל.

מה את הכי לא אוהבת בארה"ב?

אין דבר כזה. הכל אני אוהבת.

מה מבחינתך הדבר השונה ביותר בין ישראל לארה"ב?

הגודל, האוכל שונה, האנשים קצת שונים. הישראלים יותר חמים ופותחים את הבית. לאמריקאים אין את זה, אבל אני לא שופטת אותם, שכל אחד יעשה מה שטוב לו.

למה את הכי מתגעגעת בארץ?

למשפחה, לים לאוכל, לישראל.

למה את הכי פחות מתגעגעת אליו בארץ?

אין פחות. אני אוהבת הכל. כשאני נוחתת זולגות לי דמעות ואני מתרגשת כמו ילדה קטנה.

איזה מזג אוויר טוב יותר בעיניך: בישראל או מקום מגוריך בארה"ב? ולמה?

בלוס אנג'לס, כי בחודשי הקיץ מאוד חם ואין פה את הלחות שיש בישראל. חורף- גשום רק במרץ, למרות שהשנה היה קצת שונה וחריג.

מהי, לדעתך, המשימה הכי חשובה עבור ממשלת ישראל בימים אלו?

שיחליפו את ראש הממשלה. שיתנו צ'אנס לאנשים החכמים והצעירים שיש אותם בשפע בישראל. שביבי ירד מהסולם שלו.

אילו היית ראש ממשלת ישראל מה היית משנה ביחסים שבין ישראל לארה"ב?

היחסים טובים לדעתי, אבל הייתי משנה את היחסים בין הפלסטינים לישראלים. הייתי נותנת להם יותר מרווח ועושה הפוך על הפוך שיתחיל השלום. די, נמאס מכל הכאוס, הטמטום והאגו. שיתחילו לחשוב על העולם כמה הוא יפה וטוב.

איזה חפץ שיש לך מזכיר לך יותר מכל את ישראל?

יש לי שרשרת שדי (כינוי לאלוהים במקרא) והיא עלי כל הזמן. היא מזכירה לי כל הזמן את ישראל, ואת אמא שלי ואת המשפחה שלי שאני מדברת איתה כל הזמן בוואטסאפ. אני כל הזמן חושבת על ישראל. ישראל זו אני.

סדרת טלויזיה ישראלית האהובה עלייך ביותר (בעבר או בהווה)?

פאודה, שטיסל.

מה הדבר שלדעתך משאיר אותך עדיין ישראלית?

הביטחון, הכוח, החוזק של מה שעברנו במהלך השנים. אני שמחה שנולדתי יהודייה וישראלית.

חברי ילדות: מה מיוחד בחברי הילדות שלך?

יש לי חברת ילדות מהגן, אוסנת, חרדית מבני ברק ואנחנו בקשר כל הזמן. אנחנו מדברות הרבה. היא התארחה אצלי לפני שנתיים. אין על חברי הילדות, ויש לי מלא כאלו בארץ. גם פה יש לי חברות ישראליות מדהימות. החברות הכי טובות שלי הן אחיות שלי: עליזה ובת שבע.

סרט אהוב עליך בכל הזמנים?

זורבה היווני.

מה מבחינתך המאכל הכי ישראלי?

הקבב של אמא שלי בפיתה, הכי טעים.

טיפ לישראלי המתחיל באמריקה?

תיצרו קשרים עם אנשים שחיים פה, ויכולים לקצר לכם את הדרך בהרבה דברים. יש המון מקומות של ישראלים. תבחרו את האנשים שיתנו לו את הטיפים הנכונים. במרוצת השנים עזרתי להרבה ישראלים שעברו לפה וקיצרתי להם את הדרך ואני תמיד פתוחה לעזור לכולם. 

YOU MIGHT ALSO LIKE