חג ללא פייסבוק ואינסטגרם? תקלה השביתה את הרשתות החברתיות
עשרות אלפים ברחבי ארה"ב, בעיקר בערים הגדולות, דיווחו על כך שלא מצליחים להתחבר לפייסבוק או להעלות תמונות לאינסטגרם; אט אט חלק מהתקלות תוקנו, אך יתכן שהחברה כבר הפסידה סכומי עתק ממפרסמים

דווקא ביום שבו חל חג ההודיה ובו רבים פונים לרשתות החברתיות כדי לשתף תמונות וסרטונים של יקיריהם, גולשים רבים דיווחו על קשיים בהתחברות לשני אתרים מובילים: פייסבוק ואינסטגרם.

התקלות שנרשמו הבוקר בפייסבוק ואינסטגרם (צילום: צילומי מסך מתוך האפליקציה / Shutterstock)

לפי האתר Down Detector, התקלות החלו בסביבות השעה 10:30 בבוקר (שעון חוף מזרחי; 7:30 בבוקר בחוף המערבי). בפייסבוק, שאינסטגרם כמובן שייך לה, הודתה בתקלה והבטיח כי "מיטב המהנדסים עובדים על לבצע את התיקונים הנדרשים ממהר ככל הניתן".

בקשר לפייסבוק, רוב הגולשים הלינו על כך שהאתר כלל לא עולה, ובמקום הדף המיועד הם מופנים לעמוד שמסביר ש"אירעה שגיאה". עם זאת, בסמוך לשעה 12:00 בצהריים (חוף מזרחי) חלק מהגולשים דיווחו כי דווקא כן הצליחו להתחבר לרשת החברתית.

בנוגע לאינסטגרם, נראה כי קשיי התחברות לא קיימים, אך ה"ניוז פיד" איטי ומתקשה להתעדכן. בנוסף, גולשים שניסו להעלות תמונות לחשבונם דיווחו על תקלות שמנעו את הדבר.

רוב הדיווחים על תקלות בפייסבוק הגיעו מהערים הגדולות (צילום: DownDetector)

התקלות עלולות לפגוע בהכנסה של פייסבוק, שכן היא מרוויחה מיליוני דולרים מדי חודש על פרסומות - בטח ובטח לקראת ה"בלאק פריידי" שחל מחר (אך בפועל, המכירות יתחילו כבר הערב).

כזכור, בחודש יולי האחרון אירעה תקלה גדולה שהשביתה את פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ במשך קרוב ליממה. היום, אגב, לא דווח על תקלות בוואטסאפ.

YOU MIGHT ALSO LIKE