מטוסי ה-737MAX צפויים לחזור לשחקים בינואר, מניית בואינג זינקה בעקבות ההודעה
ענקית התעופה האמריקאית הודיעה כי במהלך דצמבר היא צפויה להתחיל במסירת המטוס שקורקע, וחודש לאחר מכן הוא צפוי לשוב לשירות בקרב חברות התעופה. מניית החברה עלתה ב-5% ותרמה לעלייה במדד הדאו ג'ונס

יצרנית המטוסים האמריקאית, בואינג, הודיעה מוקדם יותר היום (שני) כי בכוונתה לחדש את מסירת מטוסי ה-737Max שקורקעו כבר בחודש הבא, ושעל פי ההערכות חברות התעופה תוכלנה לעשות שימוש בדגם בטיסות מסחריות כבר בחודש ינואר.

מטוסי 737Max במפעלי בואינג בוושינגטון (צילום: Shutterstock)

כזכור, מטוסי ה-Max קורקעו בחודש מרץ האחרון לאחר ש-346 בני אדם נהרגו בשתי התרסקויות של הדגם. ההודעה של בואינג מגיעה ימים ספורים לאחר שאמריקן איירליינס וסאות'ווסט הודיעו כי ביטלו את כלל הטיסות שתוכננו להתבצע עם מטוסים אלה עד חודש מרץ.

לא ברור מה הוביל את ענקית התעופה לפרסם את ההודעה, שכן רבים ציפו כי הכרזה על השבת המטוס לשחקים תתבצע מצד רשות התעופה הפדרלית (FAA) ולא היצרנית עצמה.

מי שבירכו על המהלך הם המשקיעים בוול סטריט, ומאז ההודעה מנייתה של בואינג טיפסה ביותר בחמישה אחוזים ונסחרת עבור כ-370 דולר ליחידה. לשם השוואה, בתחילת חודש מרץ ערך המנייה עמד על יותר מ-440 דולר. העלייה במניית החברה גם סייעה למדד הדאו ג'ונס לטפס ביותר מ-100 נקודות.

YOU MIGHT ALSO LIKE