חזון הנשיא יוצא לפועל: בלי ביטוח רפואי אין גרין קארד
מאבקו של ממשל טראמפ לצמצום קבלת מעמד תושבות הקבע על רקע משפחתי יתפוס תאוצה כבר בתחילת החודש הקרוב כאשר על המועמדים להוכיח כי בידם כיסוי רפואי תקף או שהם בעלי יכולת כלכלית לממן עצמם בריאותית. המדיניות החדשה תשפיע רק על אלו שאינם שוהים בארצות הברית בעת הגשת הבקשה

מדיניות משמעותית של ממשל ארה"ב בתחום ההגירה תשפיע כבר ביום ראשון הקרוב על מאות אלפי מגישי בקשות לגרין קארד ברחבי העולם.

החל מתאריך ה-3 בנובמבר, מועמדים שנמצאים בתהליך ושוהים מחוץ לארצות הברית, ידרשו להוכיח בפני פקיד ההגירה כי ברשותם ביטוח רפואי פרטי (לא מסובסד) שיהיה בתוקף בתוך 30 יום מכניסתם למדינה, או לחילופין, הם מחזיקים בהון שיאפשר להם לכסות הוצאות רפואיות שגרתיות.

ממש את תפיסת עולמו. הנשיא דונלד טרמאפ. צילום: רויטרס

חשוב להדגיש כי מדובר בתקנות שישפיעו על מועמדים להגירה הנמצאים מחוץ לאדמת ארצות הברית, ולא על אלו המתגוררים בה. מגישי בקשה שהם הורים לאזרחי ארצות הברית, אמנם אינם מחויבים לכך על פי המדיניות החדשה אך גם כן יצטרכו להוכיח לפקיד ההגירה כי לא יהוו נטל למערכת הבריאות האמריקאית.

רשימת הפטורים לחלוטין מהחלטת הממשל כוללת בתוכה בין היתר, מועמדים שהגישו בקשה לוויזת הגירה במסלול הגרין קארד לפני ה-3 בנובמבר, תושבים חוזרים, פליטים ומבקשי מקלט, וכן צעירים מתחת לגיל 21 שאינם נשואים.

שגרירות ארה"ב בתל אביב (צילום: AP)

המכון האמריקאי לחקר מדיניות ההגירה, מסר כי המדיניות החדשה עלולה לשלול את בקשתם למעמד תושבות קבע של כ-375,000 בני אדם ברחבי העולם. עורכי דין בתחום, טוענים כי מטרתה האמיתית היא להגביל את ההגירה על בסיס קרבה משפחתית, אותה הגדיר הנשיא דונלד טראמפ כהגירת השרשת והצהיר שבכוונתו להביא לסיומה

בהציגם את התקנות החדשות בתחילת החודש, הסבירו נציגי הממשל שמהגרים לא מבוטחים הופכים לנטל כלכלי עבור משלם המסים שנאלץ לממנם בריאותית, בעלות כוללת של 35 מיליארד דולר מידי שנה. מנגד, טענו עורכי דין המתמחים בנושא ההגירה וכן מומחי בריאות כי אלו נתונים לא מדוייקים.

YOU MIGHT ALSO LIKE