האיש העשיר בעולם בדרך לאבד את התואר? ג'ף בזוס איבד קרוב ל-7 מיליארד דולר משוויו
ענקית הסחר המקוון נאלצה להשקיע סכומי עתק בשירות המשלוחים המהיר בשל התחרות הגוברת, דבר שנגס מהרווח שלה. ירידה של 10% תורגמה עבור בזוס להפסד הכספי העצום, והפער מביל גייטס עומד על 4 מיליארד דולר "בלבד"

מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, הוא האדם העשיר בעולם, אך ביממה האחרונה הוא איבד קרוב ל-7 מיליארד דולר מהשווי המוערך שלו.

בזוס מוקדם יותר החודש בכנס בוושינגטון די. סי. (צילום: Getty Images)

אתמול (חמישי) אמזון חשפה את הדו"ח הכספי של הרבעון השלישי של 2019 ובו היא פספסתי את תחזית ההכנסות, דבר שגרם למנייה לצנוח בקרוב לעשרה אחוזים. על פי נתוני הוועדה לניירות ערך ולבורסות (SEC), לבזוס 57,610,359 מניות של אמזון, כך שהירידה הגדולה תורגמה עבורו להפסד של 6.9 מיליארד דולרים.

אז איך בדיוק קרה שאמזון, שמזמן כבשה את העולם הקמעונאי, פספסה את התחזית? ובכן, בשני הרבעונים האחרונים החברה הוציאה 800 מיליון דולר כדי להרחיב את שירות המשלוח בתוך יום אחד, והיא מצפה להוציא 1.5 מיליארד דולר במהלך הרבעון הרביעי, שכמובן מכיל שני חגים מרכזיים: חג ההודיה וחג המולד.

השקעה זו נוגסת ברווח של אמזון, וברבעון השלישי של השנה היא רשמה הכנסה של 2.1 מיליארד דולר. מדובר בירידה של 26% לעומת התקופה המקבילה ב-2018, אז החברה דיווחה על הכנסה בסך 2.9 מיליארד דולר.

למרות שאיבד כ-7 מיליארד דולר מערכו, בזוס לא ממש רעב ללחם, שכן על פי מדד המיליארדרים של בלומברג, הוא עדיין שווה 111 מיליארד דולר. עם זאת, הפער מביל גייטס במקום השני (כ-107 מיליארד דולר) הולך ומצטמצם.

YOU MIGHT ALSO LIKE