מאבק הממשל במסתננים עולה מדרגה: אלפי משפחות גורשו מאז אוגוסט
בחודשיים האחרונים גורשו מארצות הברית כ-2,500 משפחות, קצת פחות מהכמות שגורשה במהלך השנה הקודמת. ברשות ההגירה הסבירו כי שיתוף פעולה מצד מדינות מרכז אמריקה מאפשר גירוש מזורז יותר; במקביל, נרשמה עלייה גדולה בכמות המסתננים ללא עבר פלילי שנעצרו אף הם

יותר מ-2,500 משפחות גורשו מארצות הברית ע"י רשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) במהלך החודשים אוגוסט וספטמבר, כך עולה מנתונים רשמיים שפורסמו ע"י הממשל.

אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

מדובר בעלייה משמעותית ביותר, שכן במהלך שנת המס 2018 (אוקטובר 2017 עד ספטמבר 2018) גורשו 2,711 משפחות ע"י רשויות ההגירה. על אף שנתוני שנת המס האחרונה (אוקטובר 2018 עד ספטמבר 2019) טרם פורסמו, ניתן לראות מנתוני החודשיים האחרונים את תוצאות מאמצי הממשל בראשות הנשיא טראמפ.

אחד ההסברים לעלייה הגדולה שנרשמה היא הסכם שעליו חתמו בכירי המשרד להגנת המולדת (DHS) עם רשויות ההגירה במספר מדינות במרכז אמריקה, בהן אל סלבדור, הונדורס וגואטמלה. הסכם זה מעניק ל-ICE אפשרות לבצע הליך מזורז של גירוש, כך על פי מתיו אלבנסה, מנהל רשות ההגירה.

באופן עקרוני, ב-ICE הסבירו כי הגברת האכיפת בגבול הדרומי נועדה למנוע את כניסתם של עבריינים למדינה, אך הנתונים הרשמיים דווקא מצביעים על מגמה אחרת. מצד אחד, במהלך השנה האחרונה ע"י רשות ההגירה 109 אלף מסתננים בעלי עבר פלילי - צעד בהחלט מבורך. מאידך, זינוק של 171% נרשם בכמות העצורים ללא עבר פלילי (כ-46 אלף מסתננים).

ראוי לציין כי במהלך הקיץ ערכו רשויות ההגירה מבצע רחב-היקף שנועד לאתר ולעצור כאלפיים מסתננים שנגדם כבר הוצא צו גירוש. מבצע זה נדחה לאחר שפרטים כגון המועד והמיקום שלו הודלפו, אך גם כאשר המבצע יצא לפועל, רק 35 מסתננים נעצרו במסגרתו.

נרשמה עלייה של 171% בכמות המעצרים של מסתננים ללא עבר פלילי (צילום: AP)

מאז קיום המבצע, מאמצי רשויות ההגירה נמשכו ו-275 משפחות לא חוקיות נעצרו, וזאת במקביל לגירוש של אלפים.

"המשרד לביטחון מולדת משתמש בכל כלי ברשותו כדי למגר את המשבר ההומניטרי והביטחוני שקיים בגבול הדרומי, לרבות החזרתם של המסתננים למדינה המוצא שלהם, גם כאשר מדובר במשפחות", נמסר מרשות ההגירה.

YOU MIGHT ALSO LIKE