UPS זכתה לאישור רשויות התעופה להפעלת מערך משלוחים עם מזל"טים
ענקית המשלוחים מבצעת עד כה משלוחי חירום (בתי חולים, אזורי אסון), אך כעת היא תוכל להפעיל את כלי הטיס גם למרחקים גדולים יותר. ובכל זאת ידרשו מספר שנים עד שמשלוחים ביתיים עם מזל"ט יהפכו לדבר שכיח

חברת המשלוחים הבינלאומית UPS חשפה מוקדם יותר היום (שלישי) כי זכתה לאישור מצד ממשלת ארצות הברית להפעלת צי של מזל"טים שיסייעו למערך המשלוחים. ובכך UPS הפכה לחברה הראשונה בארה"ב שמקבלת אישור מסוג זה.

משלוח באמצעות מזל"ט של UPS? הדבר יהפוך למציאות מוקדם מהצפוי (צילום: UPS)

חשוב להסביר ש-UPS לא תהיה החברה הראשונה להפעיל מערך של משלוחים בעזרת מזל"טים, אך היא כן הראשונה לזכות באישור להפעלה סדירה של משלוחים מסוג זה. עד כה, רשויות החוק נתנו אישורים חד-פעמיים לחברות שביקשו לבצע משלוח באמצעות מזל"ט - בדרך כלל באזורים שבהם היכה אסון טבע.

למעשה, מדובר בבשורה נהדרת עבור UPS, שכן היא מתחרה עם אמזון ואלפבית (גוגל) בקבלת האישור. עד כה, UPS הפעילה את המזל"טים במשלוחים דחופים לבתי חולים, אך היא מקווה להרחיב את הפעילות בתחום. עם זאת, ראשי החברה הודו שיידרשו מספר שנים עד שמשלוחים מסוג זה יהפכו לשגרתיים גם עבור בתי מגורים.

המשמעות הפרקטית של האישור היא שטייסי המזל"טים לא יצטרכו לשמור על קשר עין עם כלי הטיס, דבר שכמובן יאפשר הקמתם של מרכזי טיסה בהם ישבו הטייסים בזמן שהמזל"טים יבצעו את המשלוחים: "אנחנו רואים מצב שבו כל כלי טיס יוכל לבצע כ-20 טיסות ביום", אמר סקוט פרייס, בכיר ב-UPS.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

עד שייבנו תשתיות מתאימות, ב-UPS ימשיכו להתמקד בחברת הבת Flight Forward שמספקת את שירותי המשלוחים כיום למספר בתי חולים בצפון קרוליינה. "זה עסק לכל דבר, לא פיילוט ניסיוני או שום דבר כזה. יש לנו חוזה עם הקמפוס הראשי של בית החולים ואנחנו אחראים על העברת פריטים דחופים למרפאות המשנה", הסביר פרייס.

עוד אמר פרייס כי בכוונת UPS להרחיב את הפעילות של Flight Forward, לא רק לבתי חולים נוספים במדינה, אלא גם לאוניברסיטאות ואפילו קמפוסים גדולים של משרדים. שרת התחבורה של ארה"ב, איליין צ'או, התייחסה למתן האישור ואמרה: "מדובר בצעד גדול לעבר השילוב הבטוח של כלי טיס בלתי מאוישים בשמי ארצות הברית".

כאמור, ב-UPS שמחו מאוד מכך שקיבלו את האישור לפני המתחרות. אחת מהן, Wing של אלפבית (גוגל), הייתה החברה הראשונה שקיבלה את אישורי הרשויות לביצוע ניסויים, ורבים העריכו שהיא תהיה הראשונה לקבל את האישור המלא של ה-FAA. 

YOU MIGHT ALSO LIKE