הבנק הפדרלי הצביע בעד הפחתת הריבית, הנשיא טראמפ תקף את יו"ר המוסד הפיננסי
מדובר בפעם השנייה בתוך חודשים ספורים שבה הבנק המרכזי של ארה"ב מפחית את הריבית, דבר שמשפיע באופן ישיר על משכנתאות, הלוואות וכיוצ"ב. למעשה, זו רק הפעם השנייה שבה הריבית יורדת מאז המשבר הכלכלי הגדול ב-2008. "פאוול והבנק נכשלו שוב, אין להם 'ביצים'", צייץ הנשיא

כפי שכלכלנים רבים העריכו, הבנק הפדרלי של ארצות הברית ("פדרל ריזרב", או "פד") הודיע כי הוא מפחית את שיעור הריבית ברבע אחוז ל-1.75% עד 2%.

הנשיא טראמפ לצד יו"ר הבנק הפדרלי, ג'רום פאוול (צילום: Getty Images)

מדובר בפעם השנייה מאז המשבר הכלכלי הגדול שפקד את ארה"ב לפני יותר מעשור שבו שיעור הריבית עולה. כזכור, בסוף חודש יולי האחרון הודיע יו"ר הבנק, ג'רום פאוול, על הפחתת הריבית ורמז על האפשרות שיבוצעו הפחות נוספות בהמשך השנה. בהודעה שנמסרה הבוקר מהבנק, ראשיו לא שללו כי הם יורידו את הריבית פעם נוספות השנה.

שיעור הריבית כפי שנקבע ע"י הבנק הוא הנתון החשוב שעליו נשענים בנקים וחברות אחרות המספקות שירותי הלוואות, משכנתאות, כרטיסי אשראי ועוד. על מנת להעלות או להפחית את הריבית, נערכת הצבעה בקרב חברי ועדת השווקים הפתוחים הפדרלית (Federal Open Market Committee).

שלושה מנציגי הוועדה התנגדו להפחתת הריבית בשיעור של 0.25%: ראשי סניפי הבנק הפדרלי בבוסטון וקנזס סיטי, אריק רוזנגרן ואסתר ג'ורג', טענו שהכלכלה האמריקאית אינה זקוקה להפחתת הריבית. לעומתם, ג'יימס בולארד - ראש סניף הבנק הפדרלי בסנט לואיס - ביקש להפחית את הריבית בשיעור גבוה יותר של כ-0.50%.

דקות ספורות לאחר ההכרזה, הנשיא טראמפ התייחס לסוגייה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ג'יי פאוול והבנק הפדרלי נכשלו שוב. אין להם 'ביצים', היגיון או חזון. מתקשר גרוע!", הוא כתב. פאוול, אגב, מונה לתפקיד היוקרתי ע"י הנשיא טראמפ.

שלושה חברים בוועדת השווקים הפתוחים לא תמכו בהחלטה להפחית את הריבית ברבע אחוז (צילום: ויקיקומונס)

YOU MIGHT ALSO LIKE