אפל ערכה את אירוע ההשקה השנתי: ניתן להזמין את האייפון החדש כבר עכשיו
מעבר למכשירי הפופולארי של החברה, אפל הציגה גם שירות משחקי מחשב, שעונים ואייפד חדשים. סניף הדגל בניו יורק ייפתח מחדש בשבוע הבא כאשר מכשירי הטלפון יגיעו למדפים. כל הפרטים בפנים

אפל ערכה מוקדם יותר היום (שלישי) את אירוע ההשקה השנתי שלה שבו הציגה מכשירים ושירותים חדשים, לרבות כמה דגמי אייפון 11 ופרטים על שירות הסטרימינג +AppleTV.

מנכ"ל אפל, טים קוק, מציג את האייפונים החדשים (צילום: אפל)

מכשיר הדגל של אפל - האייפון - יושק בשלוש גרסאות שונות: אייפון 11, אייפון 11 "פרו" ו-אייפון 11 "פרו מקס". את שלושת הדגמים ניתן יהיה לרכוש החל מיום שישי הקרוב, ה-13 בספטמבר, בשעה 8:00 בבוקר (שעון חוף מזרחי; 5:00 בבוקר שעון חוף מערבי). כעבור שבוע ימים, ב-20 בספטמבר, אפל תחל לשלוח את המכשירים החדשים. מערכת ההפעלה החדשה של אפל, iOS 13, תושק אף היא ב-16 בספטמבר וכל האייפונים מהסדרה החדשה יגיעו עם המערכת החדשה.

גודל המסך של המכשירים משתנה לפי דגם: ב"פרו" מדובר במסך באורך 5.8 אינץ', ב"פרו מקס" יש מסך בגודל 6 וחצי אינץ'. שני המכשירים מגיעים בשלל צבעים, לרבות ירוק, אפור ושחור. בשלושת המכשירים החדשים יש מצלמה משופרת בעלת שלוש עדשות. מצלמה זו מאפשרת לצלם תמונות רחבות מאוד (120 מעלות) ומכניסות 40% יותר אור מהמצלמה הקודמת. עם המצלמות ניתן לצלם וידאו באיכות 4K ב-30 פריים לשנייה. בנוסף, אורך חיי הסלולה יגדל ב-4 שעות נוספות ביחס למכשיר הקודם.

מבחינת המחיר, דגם הבסיס ("אייפון 11") יעלה 699 דולר, האייפון "פרו" יעלה 999 דולר ואילו ה"פרו מקס" יעלה 1,099 דולר.

העדשה החדשה תאפשר צילום רחב ביותר (צילום: אפל)

עוד חשפה ענקית הסמארטפונים והמחשבים את שירות הסטרימינג החדש שלה - +AppleTV - שיושק ב-1 בנובמבר ויעלה 4.99 דולר לחודש. השירות יהיה זמין ב-100 מדינות, ומי שירכוש אייפון, אייפד, מחשב Mac או מכשיר אפל טיוי יזכה למנוי לשירות הסטרימינג במשך שנה ללא עלות.

כזכור, לפני כשבועיים דווח באתר בלומברג כי השירות יעלה 10 דולר לחודש, מחיר הנמוך מהשירותים המתחרים כגון נטפליקס. לכן נרשמה הפתעה לא קטנה כאשר פורסם כי המחיר יעמוד על 5 דולר לחודש. אפל אף הציגה מספר תוכניות שיהיו זמינות בשירות, למשל "See" בכיכובו של ג'ייסון מומואה ("משחקי הכס", "אקוומן").

מעבר לשירות הסטרימינג, החברה אף הציגה את Apple Arcade, שירות המשחקים שיושק כבר ביום חמישי הבא (ה-19 בספטמבר). בעבור מחיר חודש של 4.99 דולר, המשתמשים יוכלו להנות מ-100 משחקי מחשב, ובכל חודש יתווספו מותגים מוכרים ופולאריים. היות שמדובר בשירות חדש לחלוטין, אפל החליטה להציע למשתמשים חודש בחינם כתקופת מבחן.

שירות משחקי המחשב "ארקייד" פונה לגיימרים (צילום: אפל)

סדרת השעונים החדשה של אפל הוצגה אף היא, והדגם הזול ביותר של ה-Series 5 יימכר ב-399 דולר. בדגם זה ישנו GPS, אך אין חיבור לנתונים. מי שיבקש לרכוש שעון עם החיבור הנ"ל ייאלץ להיפרד מ-499 דולר. ניתן להזמין את ה-Apple Watch החדש כבר עתה. עוד נמסר מאפל כי הוחלט להפחית במחיר של הדגם הישן, ה-Series 3, ל-199 דולר.

בשעון החדש והמשופר יש פיצ'ר שנקרא "always on", שיציג את השעה והתראות שיתקבלו גם ללא תנועת הסיבוב של המפרק כפי שנדרש עד כה. ולמרות התוספת, באפל הבטיחו כי הסוללה החדשה יכולה להחזיק 18 שעות בין טעינות.

השעון החדש אמור להחזיק 18 שעות ללא טעינה (צילום: אפל)

אייפד חדש הוצג גם הוא, הפעם בגודל 10.2 אינץ' (יחליף את הדגם בגודל 9.7 אינץ') ובעל מצלמת 8 מגה פיקסל. לדברי החברה, שבב ה-A10 Fusion שהוכנס למכשיר הדור השביעי הופך את הטאבלט לחזק פי 2 מהמתחרה שלו ממיקרוסופט.

את האייפד החדש ניתן להזמין גם כן כבר עתה, אך הוא יישלח לרוכשים רק לקראת סוף החודש הנוכחי.

הכניסה לחנות הדגל בניו יורק, לפני שנסגרה. היא תיפתח שוב ביום שישי הבא (צילום: Getty Images)

ההודעה המפתיעה של האירוע הייתה ללא ספק ההכרזה על פתיחה מחדש של חנות הדגל של אפל בשד' החמישית בניו יורק. כזכור, בינואר 2017 החברה חסמה את הגישה למקום ופתחה סניף זמני סמוך. בשבועות האחרונים צצו שמועות לפיהן אפל תפתח את החנות לקראת עונת החגים ההולכת וקרבה, אך כעת נודע כי הוא ייפתח ביום שישי הבא, ה-20 בספטמבר, היום שבו מכשירי האייפון החדשים יגיעו למדפים.

YOU MIGHT ALSO LIKE