הצרות של בואינג נמשכות: ירידה של 40% במסירת מטוסים בחודש אוגוסט
החברה ממשיכה לייצר את דגם המקס שקורקע מתוך ההערכה כי יוחזר לשחקים בקרוב, אך בינתיים ההחלטה פוגעת בכמות המטוסים שמועברים לחברות התעופה. הצרה הגדולה ביותר היא שאיירבס ממשיכה לקבל הזמנות ולספק כלי טיס, ובואינג נותרה הרחק מאחור

יצרנית המטוסים האמריקאית, בואינג, ממשיכה לעבור את אחת התקופות הקשות שידעה החברה מאז שהוקמה לפני יותר ממאה שנים.

במהלך החודש הקודם, בואינג הצליחה לבנות ולמסור רק כרבע מסך המטוסים שמסרה בחודש המקביל אשתקד. בפועל, מדובר בירידה של 40% בכמות המטוסים שנמסרו לחברות התעופה ע"י בואינג מתחילת השנה.

מטוסי בואינג במפעלי החברה מחוץ לסיאטל (צילום: רויטרס)

בשמונה החודשים הראשונים של השנה בואינג מסרה 276 מטוסים בלבד, וזאת לעומת 481 בשנה שעברה. הנתון המדאיג ביותר הוא שהמתחרה הגדולה של בואינג, איירבס, חצתה את רף 500 המטוסים במהלך תקופה זו.

הפגיעה בבואינג נובעת בעיקר מכך שהיא לא יכולה למסור את מטוסי ה-737MAX לאחר שדגם זה קורקע בעקבות שתי התרסקויות קטלניות באתיופיה ואינדונזיה.

כזכור, קרקוע המטוסים פוגע גם בענף התעופה בארה"ב, שכן שלוש חברות תעופה גדולות (אמריקן, יונייטד, סאות'ווסט) מפעילות מטוסים מדגם זה ועד כה הם נאלצו לבטל טיסות עד אמצע חודש דצמבר.

בחודש שעבר נרשם שיא שנתי שלילי לערך מניית יצרנית המטוסים (כ-320 דולר ליחידה). לעומת זאת, בתחילת השנה ולפני קרקוע הצי המנייה הייתה שווה מעל ל-400 דולר ליחידה.

YOU MIGHT ALSO LIKE