דו"ח המשרות של אוגוסט: 100 אלף עובדים התווספו למשק, אחוז האבטלה נותר נמוך
על אף האופטימיות, כלכלנים מזכירים כי כ-25 אלף עובדים הועסקו באופן זמני לקראת מפקד האוכלוסין. העלייה בשכר השעתי הממוצע מעודד רבים, שכן הוא עלה בקצב גבוה מזה של האינפלציה, דבר שתורגם לכוח קנייה מוגבר עבור הצרכן

כפי שקורה בשבוע הראשון של כל חודש, משרד העבודה האמריקאי פרסם את דו"ח המשרות של החודש הקודם, וממנו עולה כי נוספו 130 אלף משרות חדשות למשק האמריקאי באוגוסט.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

ראוי לציין כי כ-25 אלף איש הועסקו במהלך החודש במשרה זמנית לקראת מפקד האוכלוסין, כך שבפועל התווספו רק כ-105 אלף משרות. כלכלנים מסבירים כי מדובר בכמות ממוצעת וצנועה של משרות חדשות, והיא מסמלת כי קיימת האטה מסוימת שמקורה ככל הנראה באי הוודאות שנוצרה בעקבות מלחמת הסחר עם סין.

הבשורה הטובה ביותר בדו"ח היא העובדה שאחוז האבטלה נותר ב-3.7%, קרוב מאוד לשיעורו הנמוך מזה חמישה עשורים. בנוסף, כוח העבודה האמריקאי רשם עלייה והגיע לערכו הגבוה מזה כחצי שנה.

השכר השעתי הממוצע עלה ב-3.2% לעומת התקופה המקבילה ב-2018, נתון שמעודד רבים שכן מדובר בקצב צמיחה הגבוה מזה של שיעור האינפלציה, דבר שתורגם לכוח קנייה מוגבר עבור הצרכן.

בדו"ח אף עודכנו מספר המשרות שנוספו למשק ביוני ויולי (20 אלף פחות ממה שדווח קודם לכן), כך שבחצי השנה האחרונה נוספו בממוצע כ-150 אלף משרות מדי חודש. לשם השוואה, אשתקד הנתון עמד על 223 אלף משרות חדשות. ולמרות זאת, אם קצב הוספת המשרות יימשך במתכונת הנוכחית, כלכלנים רבים משערים שאחוז האבטלה יירד עוד יותר בתוך כמה חודשים.

כ-25 אלף עובדים זמניים הועסקו לקראת מפקד האוכלוסין במהלך חודש אוגוסט (צילום: Shutterstock)

YOU MIGHT ALSO LIKE