"יגיע לכבישי ארה"ב כבר השנה": פורשה הציגה את הרכב החשמלי הראשון שלה
נהגים שיבקשו לרכוש את דגם הטייקן ייאלצו להיפרד מסכום של כ-150 אלף דולר, כפול מעלותו של מודל S של טסלה שנחשב למתחרה העיקרי. מדובר במכונית הראשונה שעושה שימוש בטנכולוגיה חדשה שתאפשר את טעינה מהירה של הסוללה

ארבע שנים לאחר שענקית רכבי הספורט הציגה את מכונית הקונספט החמשלית "מישן E", השבוע הציגה פורשה את הדגם הסופי לרכב החשמלי הראשון שלה, שזכה לשם "טייקן" ("Taycan).

דגם הטייקן החדש שהוצג ע"י פורשה (צילום: פורשה)

דגם הטייקן יתחיל להימכר כבר השנה, ועם 670 כוחות סוס הרכב יכול להגיע למהירות של 60 מייל לשעה ב-3 שניות. בשנה הבאה תוצג גם גרסת טורבו של הדגם (כונה Turbo S), שעם 750 כוחות סוס יוכל להגיע למהירות זו ב-2.6 שניות בלבד. שני הדגמים יהיו 4 על 4 והמהירות המירבית שלהם יעמוד על 161 מייל לשעה.

הרכב החשמלי הראשון של יצרנית מכוניות הפאר (צילום: פורשה)

מי שירצה לרכוש את המכונית ייאלץ להיפרד מסכום של 150 אלף דולר עבור גרסת הבסיס ("Taycan Turbo") ו-185 אלף דולר עבור הגרסה המעט חזקה יותר ("Taycan Turbo S"). לשם השוואה, מודל ה-S של טסלה עולה כ-75 אלף דולר.

טכנולוגיה חדשה תאפשר טעינה מהירה (צילום: פורשה)

קלאוז זלמר, נשיא ומנכ"ל חטיבת צפון אמריקה בפורשה, סיפר במהלך חשיפה הדגם כי "עד שנת 2025, אנו חוזים שמחצית מהמכוניות שיימכרו ברחבי העולם יהיו חשמליות או היברידיות".

דגם הטייקן החדש שהוצג ע"י פורשה (צילום: פורשה)

על פי החברה, טווח הנסיעה של הדגמים יהיה כ-250 מייל, אך המספרים הסופיים צפויים להתפרסם ע"י הסוכנות להגנת הסביבה (EPA). עוד נמסר מהחברה כי דגמי הטייקן יהיו הראשונים בעולם לעשות שימוש בדור חדש של מטענים. "בתחנת טעינה ציבורית של לפחות 350 קילוואט, ניתן יהיה להטעין 80% מהסוללה ב-20 דקות", הבטיחו בפורשה.

YOU MIGHT ALSO LIKE