חברות התעופה מתחילות להבין: מטוסי הבואינג שקורקעו לא ישובו לשחקים עד 2020
אחרי שסאות'ווסט הרימה ידיים וביטלה את כל הטיסות שתוכננו ל-2019 בדגם ה-MAX, גם יונייטד פעלה באופן דומה והאריכה את ביטול הטיסות עד אמצע דצמבר, בתקווה לזכות לאישור הפעלת המטוס לפני חג המולד וחנוכה. מאז קרקוע הצי במרץ האחרון, אלפי טיסות בוטלו ברחבי העולם

חברת התעופה "יונייטד איירליינס" הודיעה מוקדם יותר היום (שישי) כי היא מאריכה את ביטול הטיסות בעקבות קרקוע צי מטוסי הבואינג 737MAX עד ל-19 בדצמבר, יותר מחודש ימים נוספים. בשבועות הקרובים יצויינו שישה חודשים שלמים שבהם המטוס קורקע, וחברות התעופה המובילות מתחילות להבין שהמטוס לא יקבל את האישורים הנדרשים עד לשנה הבאה.

דגם ה-MAX של בואינג (צילום: Shutterstock)

משמעות הדבר היא שחברות התעופה ייאלצו לבטל טיסות בזמן עונת חגי דצמבר (חג החנוכה חל בין ה-22 ל-30 לחודש, חג המולד ב-25 וערב ראש השנה האזרחית ב-31) הנחשבת לעונת התיירות השניה בגודלה מבחינת עומס הנוסעים. ביטולי הטיסות יחולו גם על חג ההודיה שחל בסופ"ש האחרון של נובמבר.

יונייטד וחברות תעופה אמריקאיות נוספות שמפעילות את הדגם המדובר, אמריקן וסאות'ווסט, ביטלו אלפי טיסות מאז שהוחלט לבצע את הקרקוע באמצע חודש מרץ. סאות'ווסט למעשה כבר ויתרה על השבת המטוס לשירות סדיר ב-2019, וכל הטיסות של דגם זה בוטלו עד לשבוע השני בינואר.

ליונייטד 14 מטוסי 737MAX9, כך שהארכת הקרקוע מתורגמת ל-93 ביטולי טיסות בכל יום במהלך חודש נובמבר ו-96 טיסות יומיות בדצמבר. כאמור, יונייטד הגדירה את ה-19 בדצמבר כתאריך זמני להחזרת המטוסים, אך ההחלטה לא תלויה בה והיא צריכה להמתין לתיקון הבעיה ע"י יצרנית המטוסים, ואז רשות התעופה הפדרלית תצטרך לאשר מחדש את הפעלת הדגם.

מטוסי 737MAX ממלאים את מפעלי בואינג בסיאטל (צילום: Shutterstock)

YOU MIGHT ALSO LIKE