מחסן ללא מזגן ומשאיות רותחות: עשרות עובדי UPS נפגעו ממכת חום
בחודשים האחרונים נרשמה עלייה בכמות עובדי חברת המשלוחים שחלו במחלות הקשורות לחום. כעת, עם הפרידה של אמזון ופד-אקס, נראה שהעומס רק ילך ויגדל עבור UPS. אחד העובדים: זה אמור להיות הזמן הכי שקט בשנה, אבל אנחנו עובדים קשה כאילו מדובר ביום שלפני חג המולד"

על רקע חודש יולי האחרון שכבר הספיק להיכנס לספרי השיאים כחודש החם בהיסטוריה, עשרות עובדים של חברת המשלוחים הבינלאומית UPS חוו מצבי חירום רפואיים בשל עבודתם הקשה מתחת לשם, החל ממקרים של התייבשות והתעלפות וכלה באי ספיקת כבד חריפה.

נהג UPS מדד 158 מעלות פרנהייט (כ-70 מעלות צלזיוס) במשאית שלו (צילום: Getty Images / חדשות אן. בי. סי.)

מקרים מסוג זה אינם חדשים, ורק בשנה שעברה נפטרה פגי פרנק, דוורית בת 63 מלוס אנג'לס, שנמצאה ללא רוח חיים בתוך משאית הדואר שלה בשכונת וודלנד הילס. בהמשך התברר כי פגי נפטרה כתוצאה מהחום הגבוה, שכן באותם ימי קיץ שרר חום כבד והטמפרטורות בשכונה הגיעו ל-117 מעלות פרנהייט (47.2 מעלות צלזיוס).

אך יתכן שהתחממות כדור הארץ מגבירה את הסיכונים עבור כל מי שעובד במקומות חמים במשך רוב שעות היום. על פי תחקיר של רשת אן. בי. סי., לא פחות מ-16 עובדים של חברת UPS סיפרו שסבלו ממכת חום בקיץ הנוכחי. חלקם מועסקים כנהגים (ונמצאים בחוץ במהלך רוב היום) כאשר היתר מועסקים במחסני החברה.

רק חודש לפני כן דווח ברשת כי כ-100 עובדי החברה אושפזו בשל בעיות בריאותיות הקשורות למכת חום בין 2015 ל-2018, יותר מאשר כל חברה אמריקאית מלבד אחת - רשות הדואר (USPS).

עובדת במחסן UPS. ברובם אין מזגנים, רק מאווררים גדולים (צילום: Getty Images)

ל-UPS יש כיום כ-400 אלף עובדים, מתוכם כ-75 אלף מועסקים כנהגים. חשוב לציין כי ברוב מחסני החברה אין מזגנים, אלא רק מאווררים תעשייתיים גדולים. במשאיות החומות והמוכרות שמעבירות את החבילה מהמחסן לבית הלקוח גם אין מזגן.

ג'יימי סקרברו עובד במחסני החברה בעיר לואיוויל (קנטקי), שם גם מטה החברה ממוקם. לדבריו, קיים עומס גדול על כלל עובדי החברה והמנהלים לוחצים על העובדים לעבוד קשה עוד יותר, וזאת למרות שדווקא עונת החורף נחשבת לעונת השיא בתעשייה: "זה אמור להיות הזמן הכי שקט בשנה, אבל אנחנו עובדים קשה כאילו מדובר ביום שלפני חג המולד", הוא אמר.

וסקרברו ממש לא לבד. עובדים ממדינות רבות - ביניהן אריזונה, לואיזיאנה, וירג'יניה, פלורידה, טקסס, ויסקונסין, קנטקי וג'ורג'יה - טוענים שתנאי העבודה במתקני UPS אפילו לא עומדים בקריטריונים שהחברה הציבה לעצמה.

משאיות UPS בניו יורק (צילום: Getty Images)

למרות שהעומס ב-UPS גדל באופן משמעותי לאחרונה ומורגש היטב בקרב העובדים, מספר שינויים שצפויים לקרות בקרוב צפויים להגביר את כמות העבודה של החברה. ראשית כל, בשבוע שעבר הודיע המתחרה של UPS, פד-אקס, על הפסקת שיתוף הפעולה עם אמזון. לא ידוע בדיוק כמה, אך כמות גדולה מתוך 200 אלף החבילות שנשלחות מדי יום בפד-אקס הן חבילות אמזון ולפחות חלקן יועברו ל-UPS.

בנוסף, UPS הודיעה הקיץ כי החל מהשנה הבאה היא תעבור לשבוע עבודה מלא - 7 ימים - כדי לעמוד בעומס החבילות שנשלחות דרכה. עד כה, עובדי החברה קיבלו את יום ראשון כיום חופש שבועי (מלבד מספר ימי ראשון שקודמים לחג המולד).

סטיב גאוט, סמנכ"ל מחלקת היח"צ ב-UPS, הודה שכמות המשלוחים אומנם עלתה, אך הדגיש שעומס העבודה נותר כפי שהיה. בנוגע לטענות לאישפוזים ומחלות נוספות הקשורות לעומס חום, גאוט השיב כי כל מקרה נבחן לגופו: "לא יודע אם מדובר בתופעה, זה תלוי בזמן והמיקום, אבל גם במצב הבריאותי של העובד", הוא אמר.

עוד הסביר גאוט כי לחברה נהלים ברורים בנוגע לעבודה בתנאי חום אשר נועדו להגן על העובדים: "אנחנו מעודדים את כלל העובדים לקחת הפסקות שתייה וגם הפסקות רגילות כדי לנוח. אנחנו תמיד אומרים להם לדווח לממונים עליהם אם הם נפגעו במהלך העבודה, וכאשר זה קורה אותם מנהלים מאשרים את הפינוי של העובד אם יש בכך צורך", הוא אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE