"הכלכלה האמריקאית ממשיכה להיות חזקה": פורסם דו"ח משרות של חודש יולי
כמות המשרות שנוספה למשק בחודש האחרון (כ-164 אלף) קרובה מאוד לממוצע שנרשם במהלך השנה, אך היא עדיין קטנה בהרבה מהממוצע אשתקד (223 אלף). תעשיית השירות המקצועי והטכני (עורכי דין, רופאים) הובילה עם 31 אלף משרות בחודש האחרון

משרד העבודה האמריקאי פרסם את מוקדם יותר היום (שישי) את דו"ח המשרות של חודש יולי. על פי הנתונים, כ-164 אלף משרות חדשות נוספו למשק - כאלף פחות מהתחזית של חברת האנלטיקה דאו ג'ונס ("Dow Jones & Company").

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

כמות המשרות שנוספה למשק בחודש האחרון קרובה מאוד לממוצע שנרשם במהלך 2019. לשם השוואה, בשנה שעברה נוספו בכל חודש בממוצע כ-223 אלף משרות חדשות. עוד עולה מדו"ח המשרות כי אחוז האבטלה נותר על כנו בשיעור של 3.7% חרף העובדה שרוב הכלכלנים ציפו שהנתון ירד ל-3.6%. 

מה שתרם לכך שאחוז האבטלה לא ירד הייתה תוספת של כ-370 אלף עובדים למשק, ובכך כוח העבודה האמריקאי קבע שיא של כל הזמנים עם 163.4 מיליון איש. "הדו"ח מצביע על כך שהכלכלה האמריקאית ממשיכה להיות חזקה למרות החשש מפני האטה בכלכלה העולמית ומלחמת הסחר המתמשכת", אמר אנדרו האנטר, כלכלן בכיר בחברת Capital Economics.

מבחינת חלוקת המשרות, הדו"ח מצביע על כך שתעשיית השירות הטכני והמקצועי (רופאים, עורכי דין, וכו') הוסיפה 31 אלף משרות - יותר מכל תעשייה אחרת. במקום השני ניצבת תעשיית הבריאות עם 30 אלף משרות חדשות, ואחריה תעשיית הסיוע הסוציאלי (20 אלף משרות חדשות) והתעשייה הפיננסית (18 אלף משרות).

YOU MIGHT ALSO LIKE