לראשונה מזה עשור: שיעור הריבית צפוי לרדת
יו"ר הבנק הפדרלי, ג'רום פאוול, צפוי להודיע היום על כוונתו להפחית בשיעור הריבית בפעם הראשונה מאז המשבר הכלכלי שפקד את המדינה ב-2008. ההחלטה מגיעה חודשים בודדים לאחר שהעלה את הריבית ברבע אחוז

הבנק הפדרלי של ארצות הברית ("פדרל ריזרב") צפוי להודיע היום על הורדת הריבית בפעם הראשונה מאז המשבר הכלכלי שפקד את המדינה ב-2008, וזאת במטרה להמשיך בהתרחבות הכלכלית הגדולה ביותר בתולדות ארה"ב.

יו"ר הבנק הפדרלי, ג'רום פאוול (צילום: AP)

ההחלטה הצפויה מגיעה למרות שהכלכלה נותרה חזקה, אך בו בזמן הסדקים הראשונים שלה נחשפים: הכלכלה העולמית נמצאה בהאטה, כמו גם תעשיית הייצור האמריקאית, ומלחמת הסחר העולמית לא תורמת לתמונת המצב.

לא ברור עד כמה הלחץ שהופעל מצד הממשל השפיע על ההחלטה להפחית בשיעור הריבית. כזכור, הנשיא טראמפ תקף את הבנק הפדרלי ואת העומד בראשו, ג'רום פאוול, וזאת בניגוד למדיניות המקובלת לפיה נשיאי ארה"ב אינם מערבים בין הפוליטיקה לבין מערכת הבנקים הלאומית.

היו"ר פאוול מצדו הבטיח שיקבל את ההחלטות שלו על סמך המידע הכלכלי ולא לפי גחמות פוליטיות. לפני כשבועיים פאוול התארח בוועידה כלכלית בצרפת והתייחס להשפעת מלחמת הסחר על הבנק: "אנחנו עוקבים אחרי התפתחויות ובוחנים את ההשלכות על האינפלציה בארה"ב ועל התחזית הכלכלית כולה, ואז נפעל בהתאם", הוא אמר בזמנו. עוד לפני כן פרסמנו כי בכוונת יו"ר הבנק להוריד את שיעור הריבית בחודשים הקרובים.

הפחתת הריבית הצפויה מגיעה כשמונה חודשים בלבד לאחר שפאוול העלה את הריבית ברבע אחוז ל-2.5%.

YOU MIGHT ALSO LIKE