הוואי הצטרפה למחצית ממדינות ארצות הברית המתירות עישון של מריחואנה
מדינת האיים הצטרפה ליתר המדינות שחוקקו חוקים שנועדו להקל על "עבריינים" שנתפסים עם הצמח. כעת, החזקת 3 גרם או פחות של מריחואנה בהוואי יגרור קנס כספי בלבד, ללא שום אפשרות למאסר. ההצעה אושרה חרף התנגדות המושל, שבחר בסופו של דבר שלא להטיל וטו

הוואי הפכה השבוע למדינה ה-26 שמתירה את השימוש במריחואנה, וזאת בעקבות מדיניות אי-הפללה שאושרה השבוע.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

החוק החדש מבטל את האפשרות של המערכת המשפטית להטיל עונש מאסר על מי שנתפס עם שלושה גרם או פחות של מריחואנה, אולם הרשויות יכולות לקנוס את אותו אדם בסכום של עד 130 דולר. בית הנבחרים המקומי של הוואי, שנשלט ע"י המפלגה הדמוקרטית, אישר את הצעת החוק כבר בחודש מאי האחרון.

לאחר האישור, הצעת החוק נשלחה לשולחנו של המושל, דייוויד איגה, שהתבלט אם לחתום ולאשר אותה. בסופו של דבר, המושל החליט שהוא לא יחתום על החקיקה וגם לא יטיל וטו.

לאחר שהמושל לא פעל באף כיוון, הצעת החוק אושרה באופן סופי אתמול (שלישי) ותיכנס לתוקף באופן רשמי ב-11 בינואר 2020.

הונולולו, בירת מדינת האיים. החזקת שלושה גרם מריחואנה תגרור קנס של 130 דולר, אך לא מאסר (צילום: Shutterstock)

"לצערנו הרב, שלושה גרם היא הכמות הקטנה ביותר שמדינה כלשהי מתירה באמצעות דה-קרימינליזציה או לגליזציה. עם זאת, הסרתם של הפן הפלילי והאפשרות להישלח למאסר בגין החזקת כמות כה קטנה של מריחואנה מהווה התקדמות", נכתב ע"י הארגון Marijuana Policy Project.

כאמור, הוואי הפכה למדינה ה-26 מבין 50 מדינות ארה"ב אשר מאשרת את השימוש בצמח. למרות שהחוק הפדרלי אינו מתיר לעשן מריחואנה, 11 מדינות חוקקו חוק שיאפשר לתושבים שלהם לעשן את הצמח לצרכי פנאי, ביניהן קליפורניה, נבדה, אורגון, אילנוי וקולורדו.

YOU MIGHT ALSO LIKE