בעלי מניות דורשים מגוגל להיפרד מחברת האם אלפאבית
בעלי המניות חוששים כי החקירות שעורכות הרשויות באירופה יפגעו בחברה, ומעדיפים להקדים תרופה למכה. ההצעה כנראה לא תעבור בשל הכוח הרב של מנהלי החברה

גורמים אקטיביסטים דורשים מענקית האינטרנט, גוגל, להיפרד מחברת האם שלה, אלפאבית, כך דווח בשבוע שעבר.

דורשים להפריד את גוגל מחברת האם שלה (צילום: Shutterstock)

קבוצת SumOfUs מעוניינת לעצור את כוחם העולה של תאגידים, ואנשיה הציעו את ההצעה הזאת במפגש השנתי של בעלי המניות שנערך בשבוע שעבר באודיטריום בקמפוס גוגל בעיר סאנוויל שבקליפורניה.

"גורמים רשמיים בארצות הברית ובאירופה ממשיכים להביע דאגה בשל כוח השוק של חברת אלפאבית בגלל החשש ממונופול", טענו בכירי SumOfUs, והמשיכו: "אנחנו מאמינים שבעלי המניות יוכלו לקבל יותר על ידי צמצום הגודל של החברה באופן עצמאי, מאשר מכירת נכסי החברה על ידי הרגולטורים".

סרגיי ברין (ימין) ולארי פייג' (צילום: Getty Images)

עם זאת, נראה כי להצעה הזאת אין הרבה סיכוי לעבור, משום ששני המנהלים הבכירים של חברת אלפאבית, לארי פייג' וסרגיי ברין, מחזיקים ביותר מחמישים אחוזים מכוח ההצבעה של בעלי המניות. פייג' וברין הם כמובן גם מייסדי חברת גוגל, ועל כן הם בעלי רוב המניות.

אפילו אם ההצעה לא תעבור תאושר, היא מדגישה את החשש מפני חקירות הרשויות בארצות הברית ובאירופה נגד החברה ונגד חברות טכנולוגיה גדולות אחרות כגון פייסבוק ואמזון.

מי שמרבה לבקר את גוגל הוא נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שטוען כי מנוע החיפוש מטעה את התוצאות כנגדו, אך לא התקבלה כל ראיה לכך. טראמפ רמז כי לדעתו הרגולטורים בארצות הברית צריכים לעקוב באדיקות אחר המונופולים של חברות הטכנולוגיה הגדולות, כמו באירופה, אך לא הציע פיתרון לסוגייה.

YOU MIGHT ALSO LIKE