גוגל תשקיע מיליארד דולר בהקמת 20 אלף בתים באזור סן חוזה
על רקע המעבר הצפוי של עשרות אלפי עובדי החברה למטה חדש במרכז העיר סן חוזה, ענקית האינטרנט חשפה כי בכוונתה לתרום סכום עתק בתקווה שזה יביא לסוף המשבר שלה חלק גדול בו. מושל קליפורניה: "מקווה שחברות אחרות, גדולות וקטנות כאחד, יפעלו באופן דומה"

חברת גוגל הודיעה השבוע על כוונתה להשקיע מיליארד דולר בהקמת כ-20 אלף בתים ברחבי מפרץ סן פרנסיסקו, וזאת במטרה לסייע במצוקת הדיור שפוקדת את האזור.

משרדי גוגל בצפון קליפורניה (צילום: AP)

מדובר בתרומה הגדולה ביותר של חברת היי-טק לטיפול במשבר הדיור, והיא מגיעה על רקע המחסור העצום בבתים. לדעת רבים, מחסור זה עלול לפגוע בצמיחה הכלכלית של עמק הסיליקון כולו.

"אנחנו מצפים בקוצר רוח לעבוד מול גוגל כדי לוודא שההבטחה שלה תתורגם לבתים שישרתו אלפי תושבי סן חוזה המתקשים לעמוד בהוצאות השכירות החודשיות", אמר סאם ליקארדו, ראש עיריית סן חוזה.

התרומה של גוגל מגיעה במקביל לכוונת החברה לפתוח קמפוס חדש במרכז העיר סן חוזה, בו בין 15 אלף ל-20 אלף מעובדיה ימוקמו. מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, נדרש לסוגייה וצייץ: "כל הכבוד להנהגת גוגל שלקחה צעד גדול לעבר בניית בתים למשפחות שעובדות בקליפורניה. אני מקווה שההכרזה של גוגל תשמש כהשראה לחברות אחרות - גדולות וקטנות כאחד - לפעול באופן דומה", הוא כתב.

מרכז העיר סן חוזה, האזור שבו יוקם קמפוס חדש של גוגל (צילום: Getty Images)

חברות היי-טק מובילות נוספות הבטיחו לתרום סכומים גדולים כדי לטפל במשבר הדיור, אך, כאמור, התרומה של גוגל היא הגדולה ביותר בהיסטוריה של עמק הסיליקון. בינואר האחרון הודיעו מספ רחברות, ביניהן פייסבוק ו-The San Francisco Foundation, על כוונתן לתרום יחדיו כחצי מיליארד דולר בשנים הקרובות, וזאת במטרה לשמר כ-8,000 בתים בחמישה מחוזות בצפון קליפורניה. בנוסף, ענקית המחשבים, מיקרוסופט, התחייבה לתרום כחצי מיליארד דולר לטובת דיור בר-השגה באזור סיאטל, העיר בה המטה שלה ממוקם.

אך הודעת גוגל היא שונה בתכליתה, שכן היא תבנה את הבתים על שטח שכבר שייך לה ושווה כ-750 מיליון דולר. התהליך כולה עלול לקחת כעשר שנים, אך בסופו של דבר המטרה תהיה הקמתן של 15 אלף יחידות דיור. השטח שהוקצה לפרויקט נחשב לאזור שמיועד לשימוש משרדי או תעשייתי, אך ראשי סן חוזה לא אמורים להקשות על התהליך. לשם השוואה, ב-2018 נבנו 3,000 בתים חדשים בדרום מפרץ סן פרנסיסקו כולו.

YOU MIGHT ALSO LIKE