מכה לתומכי תעשיית הנשק: ביהמ"ש העליון לא ידון בערעור בנושא משתיקי קול
שני תושבי קנזס הגישו את הערעור לאחר שאחד מהם מכר לשני משתיק קול, ושניהם הורשעו בעבירה פדרלית. הם טענו לפגיעה בזכות התיקון השני לחוקה, אולם הערכאה המשפטית הבכירה במדינה דחתה את הערעור על הסף

ערעור שהוגש כנגד חוק פדרלי המגביל את מכירתם ורכישתם של משתיקי קול של רובים נדחה, והתיק לא יובא בפני שופטי בית המשפט העליון של ארצות הברית.

משתיק קול שהורכב על אקדח (צילום: רויטרס)

הערעור הוגש ע"י שני תושבי קנזס - שיין קוקס, הבעלים של חנות למוצרי צבא, אשר מכר את המשתיק קול, וג'רמי קטלר, שרכש אותו. לדבריו, קטלר רכש את המוצר כדי להגן על אוזניו בעקבות פציעה שחווה בהם במהלך שירותו הצבאי.

עוד אמר קטלר כי בעלי החנות, קוקס, הסביר לו במעמד הרכישה כי משתיק קול אשר מיוצר ונמכר באותה מדינה אינו מחויב בחוק הפדרלי. שניהם הורשעו בעבירה הפדרלית החמורה, ועל כן הגישו ערעור בטענה לפגיעה בתיקון השני לחוקת ארה"ב.

התומכים בתעשיית כלי הנשק בארצות הברית מנסים כבר תקופה ארוכה לגרום לקונגרס להקל בחקיקה כנגד משתיקי הקול, אך נדמה שכל אירוע ירי המוני רק פוגע במאמץ זה. כך למשל, לאחר אירוע הירי בווירג'יניה ביץ' בשבוע שעבר, מושל המדינה ביקש מהמחוקקים לנסח חוק שיהווה איסור גורף על משתיקי קול.

תחת חוק כלי הנשק הלאומי משנת 1934, מי שמבקש לרכוש משתיק קול מחויב להגיש בקשה מפורטת ולבקש את אישור הרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ. תהליך זה הינו שונה בתכליתו מבדיקות הרקע על כלי נשק, והוא עשוי לארוך כחצי שנה. לדברי הרשות, כיום ישנם 1.5 מיליון משתיקי קול הרשומים בארה"ב.

YOU MIGHT ALSO LIKE