מגבירה את הלחץ על אמזון: וולמארט תבצע משלוחים עד למקרר הבית
בעידן בו משלוח עד הבית כבר הפך לשכיח ושגרתי, רשת וולמארט מבקשת לקחת את העניין צעד אחד קדימה ולבצע משלוחים עד למקרר. מצלמת גוף תחובר לשליח והלקוח יוכל לצפות בכל התהליך, הגישה לבית תתאפשר באמצעות קוד חד פעמי שיוכנס למנעול חכם

רשת חנויות וולמארט תחל בסתיו הקרוב בפיילוט ניסיוני במסגרתו יתבצעו משלוחים של מזון מהחנות היישר אל המקרר בבית הלקוח, כך הודיעה השבוע הנהלת הרשת הפופולארית.

מצלמת גוף תאפשר לצפות בכל רגעי המשלוח (צילום: וולמארט)

שלוש הערים שישתתפו בפיילוט הן קנזס סיטי (מיזורי), פיטסבורג (פנסילבניה) ו-וורו ביץ' (פלורידה), כך נמסר ממטה החברה בארקנסו. "נלמד מהפיילוט כיצד ניתן לשפר את השירות, ואז נרחיב אותו לשאר האזורים", הסבירו ראשי החברה. מי שעומד מאחורי התוכנית הניסיונית הוא בארט שטיין, בכיר שעבד בגוגל והצטרף לוולמארט אשתקד. בשבועות האחרונים עורכים שטיין וצוותו ניסויים של התוכנית באחד מסניפי הרשת בניו ג'רזי.

במבט רחב יותר, מדובר במהלך שנועד להתחרות בשירותים השונים של אמזון. שתי החברות נמצאות במאבק כבר תקופה ארוכה, בו כל אחת מנסה למצוא דרך חדשה לבצע משלוחים מהירים. כזכור, לאחרונה הודיעה אמזון כי משלוח בתוך יומיים למינוי "פריים" יוחלף למשלוח בתוף כיממה.

הקרב על כיס הצרכן בכל הנוגע לקניות בסופרמרקט הוא ככל הנראה החזית הבאה של שתי החברות. 36.8% מהאמריקאים ביצעו משלוח של מזון באינטרנט בשנה האחרונה. לשם השוואה, בשנה שקדמה הנתון עמד על 23.1% בלבד. לכן ההערכות מדברות על קרוב ל-35 מיליון לקוחות שיירכשו מזון באינטרנט במהלך שנת 2019, אך עדיין מדובר אך ורק בכ-2.5% מסך המזון שנרכש במדינה כולה.

קוד חד פעמי יישלח לשליח, ובאמצעותו הוא יוכל להיכנס לבית (צילום: וולמארט)

כך יעבוד שירות המשלוחים החדש: מנעול חכם יותקן מחוץ לבית הלקוח, ובעת הרכישה ניתן יהיה לבחור באפשרות של "InHome Delivery". בשלב זה הלקוח יכול לבחור אם להשאיר את המזון בחניית הרכב, או לחילופין שיוכנס למטבח ואפילו למקרר עצמו. עובד של וולמארט יוכל להיכנס לבית באמצעות קוד חד-פעמי שיינתן לו, והוא ילבש מצלמת גוף שתעביר את המשלוח בשידור ישיר (הלקוח יוכל לצפות בכל רגעי המשלוח באמצעות הסמארטפון).

"ברגע שקלטנו איך לבצע את שירות האיסוף העצמי בצורה המיטבית, ידענו שזה יוביל לשירות משלוחים", אמר מנכ"ל הרשת, דאג מקמילון, בעת חשיפת תוכנית הפיילוט.

YOU MIGHT ALSO LIKE