אחרי גוגל, גם פייסבוק חוסמת את הגישה של וואווי
יצרנית הסמארטפונים הסינית ממשיכה לשלם מחיר כבד על הקשר שלה לממשלה המקומית. על רקע החשש כי גורמי ביון עושים שימוש במוצרי החברה, גם פייסבוק לא תאפשר התקנה מראש של האפליקציות הפופולאריות שלה, לרבות וואטסאפ ומסנג'ר

פייסבוק לא תאפשר לענקית התקשורת הסינית, וואווי, להתקין מראש את האפליקציות השונות שלה (פייסבוק, מסנג'ר, אינסטגרם, וואטסאפ), כך דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס".

אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

מדובר במהלומה קשה בעבור יצרנית הטלפונים הסינית, שעושה מאמצים רבים על מנת שלא לקרוס, וזאת על רקע המאבק בין הממשלות האמריקאיות וסיניות. גורם בפייסבוק מסר לסוכנות הידיעות כי לקוחות וואווי הקיימים יוכלו להמשיך להשתמש באפליקציות של החברה ולקבל עדכונים, אך טלפונים חדשים לא יגיעו עם האפליקציות מותקנות מראש כפי שהיה בעבר.

יצרניות הסמארטפונים נוהגים לחתום על הסכמים על מנת שאפליקציות פופולאריות מסוימות יותקנו מראש. כך למשל, בטלפונים של וואווי ניתן למצוא את טוויטר והאפליקציה של אתר הזמנת החופשות בוקינג.קום. מומחים מסבירים כי מדובר בפגיעה גדולה מאוד בוואווי, שבשנים האחרונות נשענת יותר על תעשיית הסמארטפונים (אשתקד מכירת הטלפונים החכמים הכניסה יותר כסף מכל תחום אחר שבו היא עוסקת).

ההודעה של פייסבוק מצטרפת לזו של אלפבית (חברת האם של גוגל), שהודיעה שלא תוכל לספק לה תוכנות לאנדרואיד. בדומה לפייסבוק, גם גוגל תמשיך להציע את השירות בעבור לקוחות קיימים, אך היא לא תוכל לספק את המוצר בטלפונים החדשים. 

חנויות וואווי יישארו ריקות? (צילום: Shutterstock)

כזכור, בחודש מאי האחרון החליט הממשל האמריקאי בראשות הנשיא טראמפ לאסור על חברות אמריקאיות ממכירת ושליחת טכנולוגיות שונות לוואווי. כבר שנים ארוכות שגורמים אמריקאים טוענים שישנם קשרים הדוקים בין וואווי לבין הממשל הסיני, ויתכן שגורמי ביון עושים שימוש ברשת הסלולרית או במוצרי החברה על מנת לרגל בארצות הברית.

למעשה, מי שרוכש טלפון של וואווי יוכל להתקין את האפליקציות של פייסבוק אם הן לא יותקנו מראש, אך אפשרות זו תיעלם במהרה ברגע שגוגל תחסום את הגישה לחנות האפליקציות (Google Playstore). מוואווי נמסר כי החברה הייתה מוכנה להחלטה זו, והיא התחייבה בפני הלקוחות למצוא פתרון לכל בעיה שתצוץ. עם זאת, בשווקים האסייתים ואירופאיים (בהם וואווי מתמקדת) צופים לירידה ניכרת בנתוני המכירות של מוצרי החברה.

YOU MIGHT ALSO LIKE