מאות שוטרים חשודים בפרסום תכני שנאה ברשתות החברתיות
המשטרות בחמש מדינות לפחות פתחו בחקירות בעקבות פרסום דו"ח של ארגון עצמאי שבחן אלפי פוסטים של שוטרים בעבר ובהווה. הדו"ח חשף תמונה מדאיגה של גזענות ודעות קדומות המובעות לעיני כל בפייסבוק. "הדעות האלה עומדות בדרכם של השוטרים להגן על כולם"

משטרות בחמש מדינות פתחו בחקירת פרסומים גזעניים ואלימים ברשתות החברתיות מצד אנשיהן.

משבחים אלימות משטרתית. שוטר זועם (אילוסטרציה: Shutterstock)

סוכנות הידיעות AP מדווחת כי החקירות נפתחו לאחר שבסוף השבוע האחרון פורסם מאגר נתונים שמהווה שכולל אלפי פוסטים שכוללים דעות קדומות ותכנים אלימים. המאגר פורסם על ידי קבוצה של חוקרים שהשקיעו את השנתיים האחרונות בבדיקת חשבונות פייסבוק של שוטרים בעבר ובהווה, מפלורידה ועד אריזונה.

בין היתר, הם מצאו שוטרים שהעליבו מהגרים ומוסלמים, מקדמים סטריאוטיפים גזעניים, מזדהים עם מיליציות וארגוני ימין קיצוני, ובמיוחד – מהללים אלימות משטרתית. כל הפוסטים היו גלויים לציבור ולא נכתבו באופן פרטי או לחברים בלבד.

"ברור שחלק מהפוסטים מאוד מטרידים", אמרה אמילי בייקר-וויט, עורכת דין שהשיקה את הפרויקט תחת השם Plain View – "לעיני כל" – ב-2017. לדבריה, העבודה חשפה תת-תרבות אינטרנטית שמערערת את אמון הציבור ברשויות האכיפה.

"הפוסטים מאוד מטרידים". אמילי בייקר-וויט, יוזמת הפרויקט (צילום מתוך טוויטר)

כך לדוגמה, שוטר מפיניקס כתב "זה יום טוב לאחיזת חנק" (פרקטיקה משטרתית להשתלטות על עצורים שכבר גרמה כמה מקרי מוות). סמל מפילדלפיה כתב על חשוד צעיר ש "צריך לקחת אותו החוצה ולהרדים אותו כמו החיה החולה שהוא". שוטר מסנט לואיס שיתף מם (meme) בו נטען כי "אם דגל הקונפדרציה גזעני, כך גם חודש ההיסטוריה השחורה".

בייקר-וויט הוסיפה שהדעות המובעות בפוסטים האלה "עומדות בדרכם של השוטרים להגן על כולם. החשש הגדול ביותר שלי הוא שיש אנשים שרואים את הפוסטים האלה ברשתות, שבאים במגע עם השוטרים האלה, ושחושבים 'המשטרה לא תהיה שם בשבילי כי אני מתפלל אחרת מהם, או נראה אחרת, או שיש לי סטטוס הגירה שונה'".

גזעני? דגל הקונפדרציה (צילום: Shutterstock)

להרבה משטרות בארצות הברית יש מדיניות ברורה באשר לתכנים שחבריהן יכולים לפרסם ברשתות החברתיות, ורוב המשטרות שהופיעו בדו"ח של Plain View הודיעו שתפתחנה בחקירת הפרסומים. התובע העירוני בסנט לואיס הודיע שלא יסתפק בחקירת המחלקה לחקירות שוטרים ופתח בבדיקה משלו.

הפרויקט של בייקר-וויט, סנגורית פדרלית לשעבר, בחן את חשבונות הפייסבוק של יותר מ-2,800 שוטרים מכהנים וכמעט 700 שוטרים לשעבר. הם מצאו תכנים מטרידים בכמעט חמישית מהחשבונות של השוטרים הפעילים ובכמעט מחצית החשבונות של השוטרים לשעבר.

YOU MIGHT ALSO LIKE