ייעוץ תזונאי ומעקב אחר לחץ דם: רשת CVS מרחיבה את שירותי הרפואה
רשת בתי המרקחת ממשיכה להתרחק ממוצרים פחות בריאים (חדלה ממכירת סיגריות) ופתחה את ה-"HealthHub", אזור שמדמה יותר מרפאה מאשר חנות. מתוך קרוב ל-10 אלף סניפים, 1,500 יזכו לשדרוג משמעותי ואזור זה יורחב. במקביל, הרשת ממתינה לאישור עסקת הרכישה של חברת הביטוח המובילה

רשת CVS מבקשת להיכנס עמוק יותר אל תוך תעשיית הבריאות והיא תחל להציע מגוון שירותים כגון ייעוץ של תזונה, עמדות בידוק ללחץ דם וכו' ואפילו אזור ייעודי לשיעורי יוגה. השירותים הללו ייפרסו על גבי 1,500 סניפים בשנים הקרובות.

אזור ה-"HealthHub" בסניף (צילום: CVS)

רשת בתי המרקחת עוברת תהליך של הבראה בשנים האחרונות, החל מההחלטה להפסיק למכור סיגריות ומוצרי טבק נוספים, וכלה בהחלטה להשיק סניפי "HealthHub", שמקצים שטח גדול בחנות לטובת אפשרויות הטיפול בבעיות רפואיות כרוניות, דוגמת התמודדות עם סוכרת.

ההחלטה מגיעה בזמן שהמתחרה העיקרית של CVS, רשת Walgreens, מבצעת פיילוט ניסיוני במסגרתו נוספו חדרי בדיקה של רופאים. ובכלל, היא מתקבלת כאשר כל תעשיית הבריאות בארה"ב עוברת שינוי ומנסה לשים דגש על טיפול מקדים וניהול אורח חיים בריא יותר. הדבר בא לידי ביטוי בכך שחברות ביטוח רבות החלו לכסות פגישות עם אנשי תזונה, וזאת מתוך תקווה שטיפול זה יביא לפחות אישפוזים בבית חולים.

סניף CVS בארה"ב (צילום: Shutterstock)

ראשי CVS סבורים שהם יכולים לקחת חלק גדול בתהליך הזה, ובכוונתם להפוך את נושא הרפואה לשגרתי יותר (בניגוד לעכשיו שאנשים מתרכזים בנושא יותר רק כשהם חולים). "המטרה הסופית היא להכניס יותר שירותים רפואיים לחיי היום-יום של קהילות רבות", מסביר ד"ר אלן לוטבין, סמנכ"ל רשת CVS. ולמרות הצהרתו של לוטבין, דרכה של CVS עלולה להיות רצופה במכשולים. רבים עלולים לתהות לגבי המניעים של החברה, וכמובן שהיא תחווה תחרות ישירה ממרפאות פרטיות ובתי חולים.

ל-CVS יש כיום 9,800 סניפים ברחבי ארצות הברית, וכבר תקופה ארוכה היא מנסה להיכנס באופן משמעותי יותר לתעשיית הבריאות האישית. בשנה שעברה היא רכשה את חברת הביטוחים Aetna במחיר של 69 מיליארד דולר, אולם עסקה זו עדיין מותנת באישור של בתי המשפט. 

מעבר לבית המרחקת, מספר אפשרויות נוספות יתווספו לסניפים (צילום: Shutterstock)

מלבד הייעוץ התזונאי, בסניפי ה-HealthHub של CVS ניתנה אפשרות לחולים במחלת הסוכרת לעבור בדיקה לגילוי בעיות בעין - דבר נפוץ שקורה לחולים במחלה. מעבר לכך, ניתנה האפשרות להתייעץ עם רוקח ואפילו לעקוב אחרי לחץ הדם לאורך תקופה מסוימת. כדי לפנות מקום בתוך הסניפים, הרשת הפחיתה בכמויות ה"מוצרים העונתיים" (למשל מוצרים הקשורים לחג המולד שמגיעים לחנויות בתקופת נובמבר-דצמבר).

כיום, סניפי ה-HealthHub נמצאים ביוסטון, פילדלפיה וטמפה, אך בכוונת הרשת להפעיל 1,500 סניפים מסוג זה עד סוף שנת 2021.

YOU MIGHT ALSO LIKE