נמשכות הצרות במטוסי 737: בואינג הודיעה על "ריקול" ליותר ממאה מטוסים
בזמן שהמטוסים מדגם מקס 8 עדיין מקורקעים, יצרנית המטוסים גילתה בעיה ברכיב שמיוצר על ידי ספק חיצוני. הרכיב הוא חלק ממערכת ההיגוי בכנפי המטוסים

בואינג הודיעה לכמה חברות תעופה שמפעילות מטוסי 737 שעליהן להחליף חלק מסוים בכנף. המהלך עשוי להשפיע על יותר ממאה מטוסים. אתמול (ראשון) הודיעה החברה כי היא פועלת בשיתוף הרשויות הפדרליות וכי היא פנתה לחברות התעופה בנוגע לתקלה אפשרית שהתגלתה בחלקים שיוצרו על ידי ספק חיצוני.

מכה קלה בכנף? מטוס בואינג 737 באוויר (צילום: Shutterstock)

מדובר בחלקים שתפקידם לייצב את כנפוני ההיגוי שנמצאים בחלק הקדמי של כנפי המטוס. כך עולה מההודעה לעיתונות שפרסמה יצרנית המטוסים. החברה הוסיפה כי היא זיהתה 21 מטוסים שעלולים להיפגע מהחלקים המדוברים, והיא ממליצה לחברות התעופה לבדוק עוד 112 מטוסים אחרים.

עבודות החלפת החלקים צפויה להימשך יום או יומיים לאחר שהחלקים החלופיים יועברו לחברות, ולא ייעשה שימוש במטוסים עד שהחלפת החלקים תסתיים. כך הודיעה החברה. ההודעה לא כללה את 179 מטוסי 737 מקס, המקורקעים עד להודעה חדשה.

לפני כשבועיים דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס מפי גורמים ברשות התעופה הפדרלית כי המטוסים המקורקעים עשויים לחזור לשירות בתוך חודש. זאת, לאחר פגישה שנערכה בין נציגי ה-FAA לבין בכירי בואינג במהלכה דנו הצדדים במשך שעות ארוכות באפשרות להשיב את המטוסים לשירות.

אם המטרה להשיב את המטוסים לשירות עד סוף יוני תושג, הנזקים הכלכליים שתספוג בואינג עקב קרקוע המטוסים יצטמצמו משמעותית, שכן היא תוכל לספק הזמנות שנעשו לדגם זה לקראת עונת הקיץ העמוסה. עם זאת, נציגי ה-FAA הבהירו שאין עדיין לוח זמנים מסודר להחזרת המטוסים לאוויר.

YOU MIGHT ALSO LIKE