לקראת שנת המס 2020: מחיר הנפקת ויזת עבודה יוכפל
תוכנית אשרות העבודה H-1B, שכזכור זכתה לביקורת רבה בטענה שהיא מתעדפת עובדים זרים על פני אמריקאים, צפויה להתייקר באופן משמעותי. הכספים הנוספים יועברו לטובת הכשרת עובדים, אך קיימים פערים בין רצונות הקונגרס לבין אלה של הבית הלבן

עלות הנפקת ויזת עבודה H-1B צפויה לזנק באופן משמעותי, כך עולה מהצעת התקציב שהוגשה ע"י הממשל בראשות הנשיא טראמפ.

על פי ההצעה, שתקפה לשנת המס 2020, העלויות השונות הכרוכות בהנפקת אשרת העבודה יוכפלו כאשר כל הרווח הנוסף שיתקבל יועבר לטובת חינוך והכשרה לעבודות בתחומי המדע והטכנולוגי.

כיום המחיר של הנפקת הוויזה תלוי בגודל החברה: חברות קטנות משלמות 750 דולר, וחברות גדולות משלמות 1,500 דולר. על פי ההצעה, חברות בעלות 25 עובדים או פחות ישלמו 1,500 דולר ואילו חברות גדולות יותר ישלמו 3,000 עבור כל אשרת עבודה.

הממשל לא ציין לאן הכסף ילך באופן ספציפי, אך במסמכי משרד העבודה נכתב כי "הרווח יסייע להכין את שוק העובדים האמריקאי לאותן המשרות שממלואות ע"י מקבלי ויזת העבודה". במקביל, במסמכי הבית הלבן נטען ש-15% מהרווח יועבר למלגות שונות במדינות. לא ברור איזה משתי האפשרויות היא האמיתית, אבל יתכן שמדובר בשילוב של שתי ההצעות. הבית הלבן ומשרד העבודה סירבו להגיב לסוגיה הספציפית הזו.

התקציב של ממשל טראמפ נמצא בשלבי דיון בבית הנבחרים ובסנאט, שבדרך כלל מגישים הצעות לתקציב השנתי והצדדים מנסים למצוא פשרה. התהליך אמור להסתיים עד ה-1 ביוני, אך המרכז לחקר מדיניות המס (Tax Policy Center) טוען שרק לעיתים רחקות נוצר מצב שהתקציב מוכן עד למועד זה.

תוכנית אשרת העבודה H-1B, בה עושות שימוש חברות היי-טק רבות, זכתה לביקורת רבה בטענה שמדובר במפעל שחותר תחת כוח העבודה האמריקאי וגורם לירידה בשכר הממוצע במשק. אותן חברות דוחפות להגדיל את המכסה השנתית, 85 אלף ויזות חדשות, בטענה שהן זקוקות לעובדים הכי טובים בעולם כדי להתחרות בחברות הטכנולוגיה של מדינות אחרות, בייחוד סין.

YOU MIGHT ALSO LIKE