דיווח: פייסבוק רוצה להנפיק מטבע קריפטו משל עצמה
האם זה יהיה המטבע שייתן לשוק הדועך של המטבעות הוירטואליים את הדחיפה שהוא צריך כל-כך? צוקרברג טוען שהעברת כספים לא צריכה להיות יותר מסובכת משליחת תמונה

פייסבוק מנסה ככל הנראה להיכנס לעולם מטבעות הקריפטו כחלק מהשאיפה שלה לתפוס נתחים גדולים יותר ויותר של תשלומים ועסקאות ברשת. ביום שישי האחרון דיווחה הרשת הבריטית BBC כי פייסבוק מעוניינת להתחיל לבחון את "GlobalCoin" עד סוף השנה.

רוצה לנגוס בשוק התשלומים. מארק צוקרברג (צילום: Shutterstock)

על פי דיווחים נוספים, החברה אף ניהלה שיחות עם האחים ווינקלבוס, מייסדי בורסת הקריפטו ג'מיני. כזכור, שני האחים התאומים תבעו את מייסד פייסבוק מארק צוקרברג בטענה שגנב את הרעיון שלהם לרשת החברתית.

פייסבוק עצמה סירבה להגיב לדיווחים השונים, אך היא ציינה בפני רשת CNN כי היא בוחנת דרכים לעשות שימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין. אם זה לא מספיק, ישנן מספיק ראיות לכך שהרשת החברתית מעוניינת לפרוץ לשוק הקריפטו.

החברה השקיעה בחברת בלוקצ'יין ושכרה מומחים לפיתוח תשלומים לאפליקציית וואטסאפ. הצעדים של פייסבוק גם עוררו את תשומת לבם של המחוקקים.

השמועות בנוגע לשאיפות הקריפטו של צוקרברג עושות לעצמן כנפיים כבר זמן מה, אך בתגובה האחרונה הן הולכות ומתגברות. בתחילת החודש נרשמה חברת בלוקצ'יין חדשה בשוויץ - ליברה רשתות - והתגלה כי פייסבוק היא אחת מבעלות המניות הגדולות שלה. על פי הרישום בשוויץ, חברת הפינ-טק תפעל בתחום התשלומים, ניתוח מידע והשקעות, ותפתח תוכנות וחומרות לשוק.

צוקרברג עצמו כבר רמז בעבר על שאיפותיו להרחיב את יכולות התשלומים של פייסבוק. בכנס F8 למפתחים האחרון שנערך בחודש שעבר אמר מייסד הרשת החברתית כי העברת כסף צריכה להיות פשוטה "כמו שליחת תמונה".

YOU MIGHT ALSO LIKE